Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til alle jer som ikke er ved at flygte ud af Danmark

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nu er det jo på mode at flytte sit firma ud af DK, fordi man har det så hårdt her. Man betaler naturligvis sin firmaskat her, men tager selvfølgelig sin løn ud af regnskabet og beskatter den i det land man bor i. Noget man sjældent hører fra disse personer.

Nå, men her er en opmuntring til os som stadig har det godt her i DK, og som er taknemmelige :

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 22:11

g´aften Jimi.

Jeg kan fortælle dig, at har man fa. i DK og bor her i Sverige, så foregår skattebetaling i DK.

-  Skåne er et dårligt skattelySmile

B. hilsner Sören

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:12

Du skal ansætte dig selv i firmaet som konsulent, direktør eller andet

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 22:19

Der er ikke meget at hente på den konto. Skatten er så godt som ens, og jeg får transportfradrag og billig bil - det må række :-) - og så kan man jo komme hjem uden dårlig samvittighed.

mvh sören

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er da billigere biler, og endnu, billigere boliger. Men ja Sverige er ikke det store skatteparadis :-) Men et godt sted at investere for den kloge, da de ikke har været så grådige og gældssatte som mange danskere, og derfor ikke har mærket krisen så hårdt

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:36

Jimi Hove:
Nu er det jo på mode at flytte sit firma ud af DK, fordi man har det så hårdt her. Man betaler naturligvis sin firmaskat her, men tager selvfølgelig sin løn ud af regnskabet og beskatter den i det land man bor i. Noget man sjældent hører fra disse personer.

Nu var denne tråd ikke til mig, da jeg netop er en af dem der er ved at flygte ud af landet.

Men bare lige for at få det på plads, har det ikke noget at gøre med at jeg har det hårdt, eller at skattetrykket er for hårdt. Bevares, jeg betaler gerne mindre i skat, men det er ikke grunden.

Men den drejning Danmark har taget de seneste (efterhånden mange) år, bryder jeg mig ikke om. Så det er i virkeligheden alle de "bløde" ting der har gjort, at jeg er ved at undersøge alternativerne.

Når jeg så forlader landet, kan firmaet af gode grunde ikke fortsætte her. Så det har ikke så meget med skattetænkning at gøre, selvom det selvfølgelig også er med i overvejelserne, når beslutningen nu er truffet.

Hvad det ender med, er så ikke afgjort endnu. Allerhelst ville jeg gerne åbne en lille coffee shop i Amsterdam, som jeg kunne gå og hygge mig med. Men det er desværre ikke realistisk.

For god ordens skyld skal jeg måske nævne at jeg ikke selv ryger den slags, men det kunne bare være hyggeligt at etablere noget lidt mere afslappende :o)

Man kan så sige at Holland ikke er perfekt, og at der også er en stor højredrejning dernede. Men til gengæld er der stadig meget mere plads til forskellighed, end i Danmark. Og man har generelt et mere fornuftigt forhold til mange ting, end hvad vi er i gang med at opbygge.

Og det ender heller ikke med Holland, selvom Amsterdam er en fantastisk by.

Men jeg vil bare ikke have skudt i skoene (hvis jeg var en af dem du mente med overskriften), at jeg stikke af pga. penge. Selvom jeg godt kan lide at tjene (og bruge) penge, er de faktisk ret ligegyldige for mig. Bare jeg tjener så jeg kan betale min husleje, er jeg i virkeligheden tilfreds. Og det vil aldrig være pga. penge, at jeg træffer den slags beslutninger.

Men tak for videoen. Enan Galaly har længe været til stor inspiration for mig, så jeg bliver aldrig træt af at se noget nyt om ham :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:36

Han er en fantastisk mand. Jeg talte med ham i telefonen i forgårs, og selvom han er travl, så kan han sagtens være hjælpsom og nærværende alligevel. Og så har han det vildeste drive.

Tak for klippet. Dejligt gensyn.

Hej med dig :-)

Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 22:37

i love danmark

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 22:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rigtig fedt indlæg du kommer med!

Det er da sådan noget der bringer et smil frem på læben! Man kan da ikke andet end være stolt af den mand! Det er simpelthen så godt gået!

Godt han fik muligheden her i Danmark, ligesom alle andre danskere har - såvel etniske danskere som nydanskere! Herligt med så mange muligheder! Man kan da kun være taknemmelig og stolt over de muligheder vi har her i landet! :)

Ha' en god aften!

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:05

Det var kun møntet på dem som føler sig ramt af det :-) Og så synes jeg bare vi havde brug for en modgift til de " dystre " udmeldinger som flyver over os for tiden

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)