Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejlighedskøb - jeres vurdering.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Min kæreste og jeg går og overvejer meget om vi skulle tage at investere i en lejlighed i Århus, da vi bor til leje nu.

Vi er dog meget i tvivl om hvorvidt det er en god idé at købe nu, man læser jo det ene og andet omkring boligmarkedet nu.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre hvad jeres vurdering er omkring et eventuelt boligkøb i Århus. Er det det rigtige tidspunkt at købe? Kan man få afsat lejligheden igen? Og eventuelle andre kommentarer.

Lejlighederne vi har kig på ligger allesammen på et prislejde mellem 1,5 mio. til 2,1 mio.

Håber at høre fra jer :)

Mvh. Thomas

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:45

I skal kigge på jeres behov, om i har behov for en lejlighed. En lejlighed kan være mere end blot en investering, det er måske skole, arbejde, børn, jul, nytår, sommer, vinter etc. hvis i vil have en lejlighed så skal i købe en lejlighed. Jeg ville hellere betale af på en lejlighed end på en leje. De sidger der er krise, så burde priserne være lave nu, og renten er lav, så i har medvind på de to områder. I kan spekulere på om den er til at komme af med om et par år, måske har i tabt, måske har i vundet. Men i skal skelne mellem om det skal være en investering eller et sted i kan bo.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:00

Før man overhovedet overvejer, at købe en ejendom/lejlighed, så er det utrolig vigtigt at man får fastlagt sin tidshorisont - hvor længe regner i med at skulle bo i lejligheden?

Om prisen er lav eller høj er for så vidt ligegyldig, hvis bare jeres tidshorisont er lang nok - så bliver i ikke ramt at markedets små udsving. Noget helt andet er at i fra starten får fastsat nogle regler for hvordan i gør, hvis det uheldige skulle ske at i går fra hinanden. Så er det jo et pænt beløb at sidde med alene - og så er det risikoen for tab opstår, hvis der skal sælges i utide.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:21

Som de andre er inde på så analyser jeres tidshorisont, er den kort så lad vær og køb. Markedet er meget trægt med lange liggetider, på nogle områder er markedet fuldstændigt fastfrosset.

I øjeblikket bør man kun købe billigt, politikerne barsler med nye skatter for ejendomsmarkedet, renterne stiger, så alt tyder på yderligere prisfald.

De bedste hilsener

Finn

Fra Århus
Tilmeldt 12. Jan 11
Skrevet kl. 21:29

Tusind tak for alle svarene.

Vi skal i hvert fald blive boende minimum 5-6 år endnu, så på den front er jeg ikke i tvivl om at det er en god investering.

Jeg er mere interesseret i at høre om I tror/forventer at på de 5-6 år, at boligpriserne når at stige igen - eller om markedet fortsat vil være nedadgående. Ved det kan være svært at spå om , men vil gerne høre jeres vurdering. Vi betaler omkring 72000 om året i husleje nu - penge der i grunden er direkte ud af vinduet. På 5-6 år løber det jo også op i mange penge.

Men som sagt, tusind tak for de allerede gode svar:)

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:39

Det er svært at spå om boligpriserne om 5-6 år, da det hele afhænger meget af hvordan udviklingen kommer til at gå i Danmark - og det ser da ikke lyserødt ud i øjeblikket. 

Normalt siger man at man bør beholde en ejendom i ca. 10 år for at være på den sikre side, men hvis i sørger for at have et lån med afdrag - og der ikke skal ske et salg i utide så vil det nok være en OK løsning, hvis i har ambitioner om et køb. Renteniveauet er dog på vej op - og det vil give prisfald.

Fra Århus
Tilmeldt 12. Jan 11
Skrevet kl. 22:10

Jeg står i øvrigt i den heldige situation, at jeg ikke er tvunget til at skulle tage et lån for at finansiere boligkøbet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 22:46
Noget du evt kunne have in mente ville være at lejligheden skulle være 60-80 m2 og ligge et niveau hvor du kan udleje til max 7500 .. Stort set alt under 7000 bliver jo lejet ud lynhurtigt i Århus .. Så har du en slags sikkerhed ;)

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 23:05
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)