YYY.php kan ikke udledes direkte fra mønstret i XXX.asp URL´en.
Derfor skal XXX.php først checke (gennem tabelopslag), hvilken YYY.php URL der endeligt skal 301 redirectes til.
Jeg kan undgå den første redirect (til XXX.php) ved at lave en rewrite i stedet for en redirect eller ved at lade apache læse .asp filer som .php filer. Det er imidlertid ikke dét setup, der er lavet indtil nu, hvorfor den første redirect pt. er en realitet.
Jeg er som nævnt med på at det ikke er en optimal løsning - spørgsmålet er, hvor inoptimal to-trins redirecten er (og dermed hvor meget krudt der skal kastes efter at ændre det nuværende setup).
Bemærk at jeg ikke har server config- eller .htaccess adgang.
Pft.
Thomas
Det enkle svar er at Det vil tage meget længere tid for Google at opdage eksakt hvor den nye side nu er, du vil opleve at Google prøver og prøver at se om det nu også er rigtigt at den skal redirecte 2 gange, for det er ikke normalen at man gør det.
Jeg selv lavede en test på det for ikke ret lang tid siden, hvor jeg havde skabt Duplicate Content på flere hjemmesider. Jeg testede netop den del med 2 eller flere redirects. Resultatet var at Google i 90% af tilfældende ikke registrerede at siden blev redirectet, hvilket også vil sige at DC ikke blev fjernet.
Så snart jeg lavede en enkelt redirect, blev DC fjernet.
Det viser sig samtidig også at Google færre gange kommer forbi for at tjekke om den redirect man havde lavet, nu også stadig er en redirect.
Det viser mig kun en ting, nemlig at det ikke kan betale sig ikke at gøre noget ved at man redirecter 2+ gange.
Det jeg ikke forstår er hvis du ikke kan bruge htaccess eller config, hvordan redirecter du så til din XXX.php først? Og hvorfor er det at du ikke opsætter nogle regler som kan lede dig til den rigtige fil fra start? hvad er det der gør at du ikke kan?
MVH Kim