Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt Prestashop fra sub til hoveddomæne?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Har min shop liggende på sub domæne, men skal over på hoved domænet. Hvordan flytter jeg shoppen over?

Mvh Lasse

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 09:26

En hurtig googling gav mig:

http://www.prestashop.com/forums/viewthread/102559/upgrading_prestashop/tut__moving_prestashop_from_a_subdomain_to_main_domain_or_any_other_domain_name_dot__cpanel__webhost_manager_whm

Måske er der noget du kan bruge der? Har ikke forstand på prestashop (endnu) så jeg ved ikke helt om det er det du søger :)

Skal du have lavet et anlæg til festival eller lign. begivenheder? www.canopysound.dk

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 21:19

Nogle der kan komme med lidt nemmere forklaring?

Mvh Lasse 

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 21:25

Det er meget simpelt: du flytter (eller downloader) dine filer fra subdomænet og uploader dem  til hoveddomænet.

Afhængig af, hvor du er hostet, så kan det være, at det er nemmest at downloade alle PrestaShop filer vha. et FTP-program og så uploade dem igen. Så har du samtidig også en back-up af dine shops filer på din harddisk :-)

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 00:40

presta:

Det er meget simpelt: du flytter (eller downloader) dine filer fra subdomænet og uploader dem  til hoveddomænet.

Afhængig af, hvor du er hostet, så kan det være, at det er nemmest at downloade alle PrestaShop filer vha. et FTP-program og så uploade dem igen. Så har du samtidig også en back-up af dine shops filer på din harddisk :-)

Er nu gjort, men kan ikke logge ind via www.xxx.dk/adminxx men kun under www.xxx.dk/subdomæne/adminxxx og der kan jeg ændre varerne, men f.eks. tekst editor laver kun om på subdomæne.

Hvad gør jeg?

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 10:20

Det eksempel du skriver er ikke et subdomæne. Jeg går ud fra, at din shop før lå således http://ditsubdomain/dithoveddomain.dk og nu ligger således http://dithoveddomain.dk ?

Har du slettet cache og temp. internetfiler? Har du en .htaccess fil (f.eks. hvis du har brugervenlige URLs slået til), hvis ja, prøv at generere filen igen via BO.

Hvor er du hostet?

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er garanteret fordi din sti står forkert... Find settings.inc.php under dinshop/config/ og ændre 3 linje til define('__PS_BASE_URI__', '/');

EDIT:

Ved selvfølgelig ikke hvilken version af prestashop du kører med, så husk at tage en kopi af din settings.inc.php inden du redigere i den.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)