Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping i detaljer! Hjælp! :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har i sinde at starte en webshop med Dropshipping.

Jeg ved hvordan dropshipping foregår, men har nogle spørgsmål, som jeg ikke rigtig kan finde svar på. Derfor håber jeg virkelig at I kan hjælpe mig !

1. En kunde gennemfører en ordre på min side. Sender jeg en faktura via mail til ham eller gør leverandøren?

2. Når en ordre blevet gennemført på min side, får jeg så en mail, som jeg manuelt skal sende videre til leverandøren eller kan man automatisere det ved at sende en kopi, når ordren bliver gennemført? Eller hvordan foregår ordrebestillingen og detaljerne fra denne fra min side/database til leverandørens?

3. En kunde har bestilt en ordre. Leverandøren har modtaget ordren og sender nu pakken. Når kunden modtager pakken, er der så en følgeseddel/faktura med mit logo og navn på eller er det med leverandørens logo og navn? (Det afhænger måske af leverandøren, men kan det ikke virke negativt på kunden, hvis han bestiller hos A, men modtager fra B?)

4. Hvis en kunde oplever utilfredshed med pakken, bliver den så sendt direkte til leverandøren? Eller bliver den sendt til mig, hvor jeg så skal sende den videre til leverandøren?

Jeg har med garanti flere spørgsmål til jer, men det har er i hvert fald dem jeg spekulere mest over! :)

Jeg håber på at høre fra jer hurtigst muligt!

Casper

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 17:42

Jeg er med på en lytter her!

står i samme situation som dig :)

Mvh 
Frederik 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:03

Hej Casper,

Det er svært at svare konkret på dit spørgsmål, da det afhænger af din leverandør. Ofte er leverandøren af dropshipping relativ stor - og du står i den anden ende relativt småt.

Derfor foregår dropshipping ofte ved, at du enten videresender faktura på mail til ham, men oftere at du booker ind på leverandørens bookingsystem.

Mht. logo på faktura, så er det meget forskelligt. Jeg har set leverandører, der tilbød forskellige løsninger mod en merpris (dealextreme.com tager 0,01$ for at fjerne deres logo eks.)

Når det kommer til utilfredshed, så har du en forpligtelse overfor kunden (i form af købeloven og dansk lovgivning). Når du handler med leverandøren kan du ikke være sikker på, at være dækket af samme lovgivning.

Men når alt kommer til alt, så skal du først finde et leverandør, som tilbyder dropshipping.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 20:18

Hej Monin

Det anede mig at det som regel kom an på leverandøren. Grunden til at jeg ville vide disse ting, er at jeg ønsker at sælge kampsportsudstyr. Det er lidt der min pasion ligger, så det er hvad jeg vil gå i krig med. Jeg ville derfor være forberedt på eventuelle spørgsmål fra leverandøren, da dem jeg har kontaktet ikke selv byder dropshipping i forvejen og derfor ikke helt ved hvordan det foregår i detaljer. En enkel leverandør lyder interesseret nok, hvis jeg kunne hjælpe dem med at få dropshippingen op at køre.

Så uden viden om dropshipping i detaljer, kommer jeg ikke langt. :)

Men er jeg helt ved siden af, hvis det overordnet er sådan, at hvis man vil starte en dropshipping-aftale med en leverandør, der ikke allerede byder det, så skal man sætte sig ned med leverandøren og finde frem til den bedste løsning sammen. Der er ingen 'skabelon'.

Mvh

Casper

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 20:24

Jeg har faktisk et spørgsmål til. Hvad med betalingen? Hvordan plejer det at foregå?

Hvis jeg f.eks. får 20% i rabat hos en leverandør og jeg modtager en ordre på et beløb på 100. Og ordren også koster 100 hos leverandøren. Dvs. jeg tjener 20 kroner på dette salg.
(0,20*100=20)

Regner man så ud hver måned eller per ordre? Jeg tænkte at man lod måneden køre ud med alle ordre og betalinger til mig, hvor jeg til sidst i hver måned regner ud hvor meget jeg 'skylder' leverandøren?
Eller at jeg som dropshipper skal manuelt selv bestille hver ordre over leverandørens hjemmeside, så får jeg en eller anden rabatkode, som jeg hver gang skal taste ind, så jeg får 20% på salget?

Eller er der en helt tredje metode?

Mvh

Casper

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:49

Hvis det er kampsportsudstyr, så skulle udstyret vel aldrig komme fra Japan/Kina? 
 - Hvis det er tilfældet, så overvej om dine kunder gider vente 2-3 uger på deres varer. Og som dropshipper er du sjældent gearet til, at kunne konkurrere på prisen.

Nuvel, hvis du kan leve med leveringstiden, så bør opsætningen være relativ enkel:

Mht. betaling, så vil det være heldigt, hvis du kan betale på månedsbasis. Umiddelbart vil 'ny forretning' være relativt usikkert, så leverandøren vil gerne være sikker på sin betaling - Du kan altid foreslå, at I ser det an nogle måneder og herefter tager et møde om, hvordan tingene går og bør foregå fremover :-)

Hvis du har aftalt en rabat med leverandøren, så kan han givetvis godt implementere rabat i sin webshop - Ellers kan han manuelt trække færre penge fra din konto.

I grove træk burde det være enkelt, at du bare laver en god aftale med leverandøren(producenten?). Det ville være fedt for dig, hvis du kunne videresende fakturaen til ham, hvorefter han sætter den på pakken.

- Når leverandøren ikke har prøvet konceptet før, så skær det helt ud i pap. Gør det nemt for ham at forstå, men også at udleve i virkeligheden.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 21:32
Mange tak for dine hurtige og gode svar Monin!
Du har været en stor hjælp.

Jeg har nu fået nok Info til at gå videre med det hele!
Det kan dog være jeg senere har flere spørgsmål og håber at hjælpen vil komme lige så hurtig som her. :)

Mvh
Casper
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)