Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at starte ny virksomhed, og har fundet et navn.

Kan se på en Google søgning at der er et firma i frankrig der har samme navn, og de har et ® i logoet.

Kan jeg stadig starte min virksomhed med dette navn med dansk CVR nummer og registrere dansk domæne uden at dette bliver et problem?

Der er dog 2 små forskelle i vores navne. Mit ser sådan ud:

EtNavn           - Hans ser sådan ud:
Ét-Navn      altså med apostrof over et bokstav, og med bindestreg i ordet, hvor mit hænger sammen. Ved ikke om dette har nogen betydning.

Ser frem til at høre fra jer,

God weekend

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 17:00
Når det er registret varemærke er det også beskyttet
Mod "efterligninger" selv med små forskelle desværre.

Så min menning er at du ikke må bruge det.

M.v.h

Tim
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 17:04

Vil - ligesom Tim siger - ikke anbefale dig bruge det navn, hvis der er et andet i Frankrig, som minder om det.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:29

Men hvis virksomheden har varemærkeregistreret deres navn i Frankrig, burde det vel ikke forhindre mig i at drive virksomhed i Danmark med samme navn?

Desuden kunne jeg godt tænke mig at se dette på skrift et sted. Er der evt. et database hvor man kan søge efter Registreret varemærker i verden? Det at han har sat et (R) i sit logo er jo ikke ensbetydende med at han rent faktisk HAR varemærkeregistreret virksomhedsnavnet. 

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 126
Fra  SuperEvent ApS Skrevet kl. 17:36

Du kan prøve at se på dette link:
http://www.dkpto.dk/

Jeg mener desværre det er relativt dyrt at få tjekket om du må bruge et varemærke, så du skal evt. vurdere, om du kan finde et alternativt navn til din virksomhed.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:42

Jeg kan se at der er et problem hvis vedkommende har registreret i EU eller internationalt. Men hvis der er tale om registrering i Frankrig så er der vel ingen problemer i at jeg opretter mit firma under det navn? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47

Lucky Charm:

Jeg kan se at der er et problem hvis vedkommende har registreret i EU eller internationalt. Men hvis der er tale om registrering i Frankrig så er der vel ingen problemer i at jeg opretter mit firma under det navn? 

Prøv at læse her

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=123165

/Kenneth

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:56

Jeg kan se at virksomheden er varemærkeregistreret i en fransk database over varemærkeregistreringer. Navnet er ikke registreret internationalt. Så der er vel ingen problemer i at oprette firmanavnet i DK..

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 23:34

Hvis ikke de er internationalt registreret i WIPO under madridsystemet vil jeg ikke mene det et problem, for i givet fald vil den internationale registrering vil være overflødig i tilfælde af det er nok med en national?

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 11:21

Jeg kan ikke finde den på: http://www.wipo.int/romarin/ .

Men jeg kan finde den på http://www.icimarques.com/ som fransk varemærke. 

Jeg har nemlig også den holdning at hvis det stadig blokerer mig i at bruge navnet, så kan jeg ikke se meningen med nationale varemærkeregistreringer.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)