Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance - status som lønmodtager eller selvstændig

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Med det udgangspunkt som du beskriver her i tråden, så vil jeg anbefale dig at få et par timers kompetent rådgivning, hvor der bl.a. kan foretages de nødvendige beregninger.

Alene det forhold at der skal udbetales løn med kr. 40.000/måned, bevirker bl.a. at grænsen for topskat overskrides og heraf yderligere 15 % i personlige skatter af det overskydende beløb.

Der skal formentligt også flere oplysninger frem om de økonomiske forhold, inden der i givet fald vil kunne gives et fyldestgørende svar, således du har det bedst mulige udgangspunkt for dine beslutninger.

@ Peter - Helt enig - Indskudskapital er ikke en omkostning, men derimod præcis som det står skrevet en kapital, som kan anvendes i selskabets regi.

Tonny

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 23:52

VilGerne:

Hvordan end modellen med SMBA som holdingselskab, der ejer APS, hvor man selv er ansat som direktør, bliver skabt; er der særlige ekstra skattemæssige fordele?

Næh det er historiske årsager da jeg var partner i et andet selskab og skulle bruge et holding selskab. Et smba var billigt og gratis for mig at stifte. Jeg har egentligt også brugt smba'et til drift et stykke tid, men har fornyeligt fået lavet et "rigtigt" driftselskab i form af et aps.

Jeg kunne godt have fortsat med bare et selskab, men da jeg har en række forskellige projekter kørende har jeg brug for at få splittet driften lidt op. Det er også lettere at indgå partnerskaber og lade mit holdingselskab eje andelene uden at det har indflydelse på mit primære driftselskab.

Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 08:35
De 80k er til aps oprettelse såfremt j skal ha en sådan.
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)