Ja nu har jeg i de seneste par dage brugt en god del timer, på at kigge på de forskellige indlæg her inde.. Men har desværre ikke fundet nogen endnu, som er inde for den samme brance som jeg skal til at begive mig ud i ( selvom jeg har fået skrevet en pæn del ned, fra de forskellige indlæg ) Jeg stå og skal starte et vinduespolering firma som et bi firma, indtil jeg har nok kunder, til at gå fuldtid. Efter planen vil jeg målrettet gå efter private kunder, fordi de komme op og give en remlig god hyre, men tilgængæl er det for de flestes vedkommende kun noget der skal gørest omkring 2 gange om året. Så det er lidt af en riski ting at begive sig ud i, og jeg ikke rigtig lave en real plan over inkomsten, fordi market er så ustabilt.. 1) Har jeg virkelig brug for en revisor til denne opgave ? Efter jeg har læst nogen af jeres indlæg, har jeg ikke rigtig endnu kunne komme frem til, hvad skal jeg skal bruge en revisor til... Nå jeg ser på det her fra, ser det ikke ud som om at der vil være alt for meget papir arbejde.. plusser kr. sammen og så ellers bare trække 25% fra... Jeg skal ikke ha nogen bil ( til at starte med ) har en knallert som jeg kan bruge, men vil ikke ha den ind i firmaet ( har hørt at der er en masse papir arbejde indblandet for et firma/privat køretøj... Og så dyr er den helle ikke at køre rundt på ) Og en anden ting... Jeg stå og skal bruge ca. 15000 kr... pengene vil blive brugt på en arbejdes computer, værktøj og kontor redskaber ( mapper, pappir ect. ) 2) Kan man komme til at få de penge trækket fra i skal, af nogen art ? og lige en aller sidste ting.... Jeg har hele livet været kunde i BG bank, men er begyndt at syntes endnu mere dårligt om dem, som tiden gå... Har en praktikant som bank rådgiver, for at nævne en af grundene... Jeg har så efter råd af bekende, og igennem jeres indlæg - tænkt mig at skifte til Sydbank... Vil det være en god idé at skifte, nå det alligevel kun drejer sig om små lån, og ikke den helt store risiko ? MVH Vinduespusseren |
Har jeg brug for en Revisor
- 1
Hej Pudser. jeg kan se du skrive du regner med privat kunder som kun skal have pudset 1 til 2 gange årligt. nu ved jeg ikke hvordan tingene ser i i Kbh men her i jylland er det jo sådan af de 600 kunder jeg har skal have pudset 1 gange md eller måske 1 x hver 2 md. det andet skriver du af du ikke skal have bil da du har scooter.. hmm dette lyder også meget fint men men .. hvordan vil du have en stige på måske 7 meter eller mere til af sidde på en scooter ? det kan ikke lade sig gøre og tror heller ikke det er lovligt. med hensyn til kunder vil jeg nok gå efter de erhvervs kunder der er da det er dem man får bedst hyre for. revisor jahh det er jo som man tager det men du behøver da ikke hvis du selv har styr på tingene. du skriver du skal låne 15 kilo. start laverer det kræver ikke meget af starte op og slet ikke når du ikke har brug for bil. en 7,5 meter stige i Alu koster jo kun 5500 kr ex moms. og div udstyr kommer du nok af med en 700-1000 kr alt efter hvad udstyr du vælger. en mappe koster ik mange basører dvs en 5-10 kr stk og papir jahh du kan jo få en pakke for en 40 kr. så alt i alt vil du kunne gøre det for under 10,000 held og lykke og husk der er rift om faget men gør man arbejdet bederer end de andre og kommer ALTID til den aftalte tid skal man nok få kunder.. Hilsen MN Totalservice |
Jaah :) har tænkt mig at gå målrettet efter folk, hvor der ikke er brug for stige.. små rækkehuse og sådan noget.. Holder mig væk fra villa''er ( selvom det er dem der giver mest - i know ) Det der med 1 gang om mån. er ikke alle som vil ha det.. Kan jeg sige ud fra de kunder som jeg tog mig af, da jeg arbejde for min sidste mester.. pengene skal fordeles sådan her: værktøj og arbejdstøj - 5000 ( 1000 kr ?? det dækker dårligt nok gummiet... ) bærbar computer - 6000 ( +/- 1000.. Kan ikke have netbank og regnskaber på denne her computer... downloader for meget, til at jeg gider at løbe risikoen ) og de sidste gå til kontor aktikler ( brinter og et bedere kontor bor, er det som kommer til at løbe op ) Men det med revisoren... Hvad er det helt nøjagtigt han kan hjælpe mig med, nå pengne kommer ind på denne her måde... Syntes jeg har kigget på alle sider, og kan ikke selv se hvad jeg kan bruge en til - men det kunne jo godt være at der var noget jeg havde misset ? |
Hej igen. Tror ikke du skal regne med mange kunder når du kun vil have dem du kan gå til det er jo dem alle de andre pudsere har´og der er prisen nok så langt nede i forvejen af du ikke kan tjene meget på af nedsætte prisen. medhensyn til grej osv tror jeg nu nok du skal starte i den lave ende så du ikke smider 15 kilo ud af vinduet der er mange vinduespolerings firmaer og man skal kunne yde andet end alle de andre gør. Kan du dette ? jeg vil nok mene af du skal købe en stige for af få kunder ellers tror jeg godt du kan skyde en pil efter dine firma drømme. hvis du er bange for af gå på stige eller ikke gider skal du nok finde dig et andet levebrød. når du ik vil have andet end kunder hver 6-12 md vil jeg ikke mene du har noget af bruge revisor til HVIS DU SELV HAR STYR PÅ TINGENE.. |
Der er mange iværksættere, som klarer sig godt uden en revisor. Men der er også mange, som sparer mange penge og megen tid på at have en revisor/rådgiver/bogholder. Du skal udfylde en udvidet selvangivelse, når du bliver selvstændig og til den del skal du opgøre dit skattepligtige resultat (derfor skal du lave et årsregnskab). Mange har brug for hjælp til at finde ud af, hvad der egentlig er fradragsberettigede udgifter - sådan at de hverken snyder sig selv eller skattevæsenet. Og hvis det går godt, kan der blive tale om at blive beskattet efter virksomhedsordningen, som gør, at man kan "skubbe skatten foran sig" til en vis grad, og nøjes med at betale noget a conto skat. Det er den slags spørgsmål, det kan være rart at få en professionel holdning til ind imellem. Du kan måske finde et iværksætterkursus i dit område, hvor man kommer ind på nogle af emnerne, og det vil så være et godt sted at starte. Når det er en enkeltmandsvirksomhed, du starter, kan du vente med at tage stilling til, om du vil have en revisor eller ej, når årets afslutning nærmer sig. |
Hej pudser Du bor i Kbh og vil ikke køre med stige. Hvormange kunder tror du selv du får. Ikke for at lyde negativ, men kbh er og bliver et område med lejligheder, store villaer og trapper. Mange trapper og tro mig som nystartet er det trapperne du vil bruge meget tid på, da du som oftest vil køre nogle kunder for folk der har lidt mere gang i biksen, og de vælger ALTID trapperne fra. Trapper i kbh skal der også bruges stige til for næsten altid skal den bruges på den overst etage. Scooter den var også ny hvad med en stang til butiksvinduer og den slags, ekstra sæbe, gummi, afrenser, stort værktøj, lommebog, girokort, regntøj, klude og madpakke der skal godt nok nogle store lommer til. Du skriver også at kunderne skal have 2gange årligt. Hvis en kunde i snit betaler 500 med moms per gang, puha der skal MANGE til. Nu ved jeg ikke hvorlænge du har pudset, men det er nemmere sagt end gjordt. Som pudser skal du huske du bliver ikke 70år for dine knæ tager hårdt skade, så husk puder og held og lykke. CC-Vinduespolering |
Hej Vinduespudseren.
F.eks. ved udbetaling af løn benytter jeg et firma. De Min tanke er at jeg vil bruge tiden på de ting jeg er god Momsregnskab m.v. kan være rimeligt nem at gå til, hvis
MVH jjam |
Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.
Hej vinduespudser Nu er jeg nok inhabil i dit spørgsmål, da jeg arbejder som revisor, men jeg tillader mig alligevel. Alene de spørgsmål du stiller og de oplysninger du giver i dit indlæg siger mig at du kunne have glæde af at anvende en revisor. 1) anvendelsen af egen knallert - skal du tage fradrag for faktiske udgifter eller statens takster 2) du stiller spørgsmål vedrørende fradragsret for en række ting 3) der er nogle ting du kommer til at anvende både privat og erhvervsmæssigt, herunder pc, knallert og telefon 4) momsregistrering/ej momsregistrering - bundgrænse på 50.000 pr. år 5) prissætning / budget - hvor meget kan du tjene 6) finansiering - skifte af pengeinstitut Nu er jeg som sagt inhabil, men der synes at være mange ting der forekommer uafklaret hos dig plus jeg kan se nogle forhold, du muligvis slet ikke er klar over kan være en relevant problemstilling for dig. Der er forskel på revisorer, og der vil være nogle der alene fokuserer på at lave din bogføring og dit momsregnskab - det kan du stort set selv (eller med hjælp af freelancebogholder) gøre selv, men der er nogle rådgivningsmæssige ting, som du bør ofre pengene på at det sker via revisorer. Jeg skal ikke udelukke at du selv eller med en freelancebogholder kan få indsendt et regnskab, der lever op til skattevæsenets krav, men hvis du herved "mangler" nogle fradrag - tja du kan være ret sikker på at får hverken hjælp eller tak fra skattevæsenets side. Ole |
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann