Hej, Hvordan tackler jeg denne reklamation? En kunde har henvendt sig til mig, da hun i 2009 købte et par italienske støvler (på udsalg til ca. 3-400 kr.) hos mig. Hun skriver at "stoffet er gået fra gummikanten" og at hun jo har 2 års reklamationsret - ydermere siger hun, at støvlerne kun har været brugt 1 gang og at hun altid køber varer på udsalg og så gemmer dem til senere! Agenten for skofirmaet, er ikke agent mere og mener ej heller at man kan kalde det en reklamationsret. Hvad gør jeg? For umiddelbart må man vel mene at, sko slides og at de efter 1,2 år ikke kan være en reklamation - hvilket jeg giver hende ret i - men hvad gør jeg, når nu kunden siger de så godt som aldrig har været brugt? Jeg har foreslået kunden, at tage billeder af støvlerne og så prøver jeg at sende dem til Italien og høre hvad de siger. MEN hvad er reglerne? Glæder mig til at høre fra jer og god Påske til jer alle! KH Charlotte
|
Kunden har ikke krav på noget, hvis de 2 års reklamationsret er udløbet. Så vidt jeg ved er det egentlig ligemeget om hun kun har brugt dem 1 eller 2 gange i den periode.
I forhold til hvordan du takler den situation, så er det jo en helt anden snak, hvis du kan se på støvlerne at de slet ikke er slidt eller lignende, så kan du jo give en rabat på køb af noget andet osv. På den måde mister du måske heller ikke kunden.