Hej med alle jer friske iværksættere Jeg er igang med at skrive bøger på mit forlag. Det ser desværre ud til at jeg bliver nødt til at gå på dagpenge inden min første bog kan udkomme. Iværksætter på dagpenge ser desværre ud til at være en umulighed, men så var det jo jeg tænkte om jeg kan få et familiemedlem til at overtage virksomheden og så ansætte mig et par timer om ugen som webredaktør, så jeg kan få supplerende dagpenge. Er der nogen af jer der har erfaringer med den konstruktion? Kan vedkommende evt. overtage gælden (har jo brugt en del af min opsparing på at investere i diverse udstyr/software), således at det kan trækkes fra i skat når jeg endelig, forhåbentligt, begynder at få noget indtægt på min virksomhed? Optimistiske hilsner fra Mette |
Kære Mette
Enten må du få dig et job og skrive dine bøger i fritiden eller også må du finde nogen der vil investere i din virksomhed og den vej give dig økonomi indtil dine bøger er færdige og udgivet. At lede efter snydemetoder til at liste penge op af vores alle sammens fælleskasse, det er altså at pisse alle os skattebetalere ned af ryggen.
/Arco