Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et spørgsmål om at 'kringle' dagpengesystemet.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Hej med alle jer friske iværksættereSmile

Jeg er igang med at skrive bøger på mit forlag. Det ser desværre ud til at jeg bliver nødt til at gå på dagpenge inden min første bog kan udkomme. Iværksætter på dagpenge ser desværre ud til at være en umulighed, men så var det jo jeg tænkte om jeg kan få et familiemedlem til at overtage virksomheden og så ansætte mig et par timer om ugen som webredaktør, så jeg kan få supplerende dagpenge. Er der nogen af jer der har erfaringer med den konstruktion? Kan vedkommende evt. overtage gælden (har jo brugt en del af min opsparing på at investere i diverse udstyr/software), således at det kan trækkes fra i skat når jeg endelig, forhåbentligt, begynder at få noget indtægt på min virksomhed?

Optimistiske hilsner fra

Mette

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 21:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Kære Mette

Enten må du få dig et job og skrive dine bøger i fritiden eller også må du finde nogen der vil investere i din virksomhed og den vej give dig økonomi indtil dine bøger er færdige og udgivet. At lede efter snydemetoder til at liste penge op af vores alle sammens fælleskasse, det er altså at pisse alle os skattebetalere ned af ryggen.

/Arco

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:53

Spørg din A-Kasse... eller DANA eller ASE som nok er dem der har flest

Du kan jo godt have bibeskæftigelse mens du er på dagpenge, dog skal du dokumentere, at du kan klare arbejdet udenfor alm. arbejdstid. 17.00 til 08.00 mener jeg det er....

De vil normalt gerne udelukke at du så kan handle med btb kunder, hvordan det forholder sig med forlag, tror jeg du skal spørge specifikt om....

Umiddelbart uden at have den store viden om din virksomhed, vil jeg mene du kan forklare dig ud af det...

Pas på med alt for luftige konstruktioner...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:06

Du er vel klar over at der er regler for vor länge du kan have supplerende dagpenge,  tror det er 30 uger.

Ligeledes skal du söge fuldtidsarbejde.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:06

ExportInnovation:

Du kan jo godt have bibeskæftigelse mens du er på dagpenge, dog skal du dokumentere, at du kan klare arbejdet udenfor alm. arbejdstid. 17.00 til 08.00 mener jeg det er....

Arbejdstid er ligegyldigt, arbejder du 5 timer på dit firma mellem 17.00 og 08.00 skal du stadigvæk skrive det på og trækkes i dagpenge.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 22:13

BruunMedia:
Arbejdstid er ligegyldigt, arbejder du 5 timer på dit firma mellem 17.00 og 08.00 skal du stadigvæk skrive det på og trækkes i dagpenge.

Ja selvfølgelig skal man trække de 5 timer fra, det har du helt ret i, men du skal dokumenterer eller sandsynliggøre du kan klare det udenfor normal arbejdstid og som nævnt stadig være fuldtids jobsøgende...

Det ikke en fantastisk ordning, men det kan lade sig gøre.

Er ret sikker på det er 78uger man kan få supplerende dagpenge ved bibeskæftigelse, men det vil jeg ikke ligge hovedet på blokken for ;-)

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:03

Tak for alle indlæggene. Og til moralens vogter: Jeg søger med lys og lygte efter et deltidsjob så jeg kan slippe for dagpengesystemet og samtidig forsørge mine børn (nogen skal jo tage slæbet med ungerne), men disse jobs hænger jo ikke på træerne. Og regeringen kan åbenbart ikke lide offentligt ansatte, ligesom de heller ikke virker særligt begejstrede for iværksættere. I øvrigt har jeg allerede skrevet min bog, men venter på tegninger fra illustratoren. Den slags ting tager tid. 

Men måske får vi en dag en regering som fatter at man ikke bare starter en virksomhed op, og begynder at tjene penge på i løbet af 0,5. Indtil da må vores børn så leve med et temmelig skrabet udvalg af naturvidenskabelig faglitteratur i en ordentlig kvalitet! (tjek den lokale boghandel, og nettet, så vil du hurtigt indse at jeg har ret i min påstand). 

MVH

Mette

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 00:24

Tror måske dit ordvalg var uheldigt og pissede nogen lidt af, shit happens and then you die....

Hold fast i det positive, at du er langt med dit projekt, brænder for det og at du søger efter en mulighed for deltidsjob...så kommer der også en løsning

Som sagt tror måske nok du ville kunne bruge ordningen som den er i dag, du skal bare huske den også skal administreres af dig = forbrug af tid...

Iværksætterydelsen har været afskaffet siden  midt/sidst i 90erne.... bl.a. pga. svindel med ordningen bl.a. i pizza branchen...

//

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 06:43
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nød lærer nøgen kvinde at spinde, regler er til for at blive brudt og selv den skrappeste kritiker har på et eller andet tidspunkt kørt forstærkt, men kørte han direkte hen på politistationen og betalte bøden....

Nej vel "hvem fanden gør det" svaret er vel "det er der ingen der gør" nææ danskere har kun snydt hvis de bliver taget.

Det må også gælde trådstarteren, held og lykke med bogen,,,

Preben

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:20
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mener du det her seriøst...

Mette la Cour Petersen? Smile

Et godt råd er at lade være, især når du er så nem at afsløre.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)