Jeg har brug for en dygtig og ikke mindst pålidelig person, der kan udvikle en prototype af et chipsystem til min nyeste virksomhedsidé. Jeg kender ikke så meget til udviklingen af sådanne, men grundlæggende skal chipkortet igennem læseren kunne modtage realtime information igennem et gps-system, som naturligvis også er tilkoblet læseren.
Det lyder kompliceret (i hvert fald for mig selv), men jeg vil sætte stor pris på enhver henvisning til en Ole Opfinder type, eller i så fald bare til nogen med erfaring indenfor den slags ingeniørarbejde. Alle bud modtages med kyshånd.
En af mine venner har arbejdet en del med Smart card løsninger, ved bare ikke om det var den ingeniørmessige eller forretningsmessige han har koncetreret sig på. Men han kunne være en interessant person at sparre med...
Leder du efter en person som kan sætte et eksisterende system op, eller en person som vil arbejde på at sætte et tilrettelægge et nyt system?
Har du overvejet at bruge RFID tags? Således vil det være muligt at lave en billig prototype ved hjælp af en et RFID tags og en Smartphone med NFC(Fx Nexus S)?
Jeg leder efter en der kan sætte et eksisterende system op, bare med en udvidelse af features. Det er lidt kryptisk, egentlig.
Jeg har kigget lidt nærmere på RFID tags. Det virker umiddelbart til at kunne være en god løsning, hvis der er mulighed for lagring af data i en periode mellem to registreringer af tag til læser. Ved du hvilken slags information der kan lagres på et sådant tag?
Tak for dit svar og beklager min relative uvidenhed på området.
Der er stor forskel på hvor meget data et RFID tags kan indeholde, men typisk er det ikke så afgørende hvor meget data et tag kan indeholde. Man kan nøjes med at koble et tag sammen med en database, som så indeholder oplysninger som tilhøre det aktuelle tag. Det kræver selvfølgelig at alle RFID læserne er tilkoblet databasen(evt over internettet).