Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gør det selv værksted

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg har før skrevet indlæg her på siden om at opstarte mit eget smede firma, dette kan desværre ikke lade sig gøre i øjeblikket, da vi jo på fyn er ramt af stor ledighed i smedefaget, og at det derfor ikke ville være den bedste tid at at starte smedefirma i.

derfor har jeg tænkt på en af mine gamle planer om et gør-det-selv-værksted.
 da jeg har en nedlagt ejendom hvor jeg kunne få plads til en lift og evt 2 værksteds pladser. Jeg bor 4 meter fra en stor hovedvej . har i den forbindelse nogle spørgsmål til jer.
jeg roder selv med biler og laver selv alt på familen/bekendtes biler.

1) hvad SKAL der være på sådan et værksted, for at du vil bruge det.?
2) hvad ville være godt at have men ikke nødvendigt
3) er der de samme miljøkrav til værkstedet som til et alm autoværksted.
4) hvad ville være rimeligt at tage for en værkstedsplads
5)åbningstider.. skulle helst kunne køre sammen med mit normale arbejde.

6) på hvilken (økonomisk) måde ville det være mest fornuftigt at få lavet lokalerne, så

de er klar til brug. (udluftning, lys,isolering og varme)

7) hvem kan svare på om jeg overhovedet må lave det på min ejendom.

der kommer nok flere spørgsmål, men tak på forhånd for jeres svar, og meninger omkring emnet.

forstår godt synspunktet med flere lifte, men for det første beliggenheden er ikke storkøbenhavn ell.
ålborg.( derimod ca 30 km. fra odense). Så man skal måske lige tænke på kundegrundlaget før man slår for stort brød op. trods alt bedre at udvide end at lukke pladser ned.
omvendt skal folk heller ikke stå i kø ude på vejen for at komme til.
i øvrigt ejer jeg selv bygningerne Så jeg skal ikke ikke betale nogen husleje for bygningerne.

Jeg har:
(næsten) alt i håndværktøj
kompressor med de almindelige luftværktøj.
co-2 svejser
tig svejser/ elektrodesvejser
bukke
det meste i elværktøj

Det jeg ved at jeg mangler er :
lift
dækmaskine/afbalanceringsmaskine
lygteapperat til justering af lygter
bremse stand
forureningstester/ CO-2
sikkert flere ting

prisniveau havde jeg ( i starten) tænkt på omkring 50 kr i timen for plads med lift
men har iøvrigt ikke tænkt så meget på priser.

bygningerne er de gamle staldbygninger, som ville havde brug for en del
forbedringer indvendig, de er fine nok til mig som de er men de er nok ikke fine nok så man kan tage penge for at folk skal betale for at stå der.

ud over at lave biler i min fritid(og så meget andet ) Så er jeg uddannet Smed så jeg ville kunne være behjælpelig med evt problemer som folk får.

undskyld: Det kunne være fedt hvis der var nogen der var gået konkurs med et autoværksted hvor man kunne købe inventaret.

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 07:57

Hey Jacksonfive

Bare lur på hvad konkurenterne tager pr time og hvilke service de tilbyder.

Lurede lige en af dem i farten og kan se de tager en milijö afgift så du skal nok betale som et alm vaerksted.

Held og lykke

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 08:15

Hej,

Jeg er selv medlem af en autoklub hvor vi har lifte til rådighed. Jeg synes ikke nødvendigt at du skal have alt udstyr, folk kan selv tage skiftenøgler med og ligende, ellers vil du bruge for meget tid på at rengøre udstyret.

Angående priserne, så kan du jo overveje om din hovedindkomst kunne komme fra salg af reservedele. Her taler jeg ikke om større ting som katalysator etc, men mere om små ting som møtrikker, olie og andre ting man ikke gider køre efter, og derfor ikke har noget imod at betale lidt ekstra for.

Angående miljøkrav så er de, mig bekendt, de samme som for et værksted.

Angående åbningstider så vil jeg forslå især om aftenen, da de fleste folk alligevel har et 8-16 job som de skal passe. Du kan jo også få en studentermedarbejder til at passe biksen så du ikke skal stå der 24/7.

Hvis du mangler et booking system, så hiv fat i mig, da jeg alleredede har udviklet et Smile.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)