Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobil og regning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Go' aften på Amino.

Jeg står og skal købe ny telefon da den gamle er gået kaput, derfor tænker jeg at købe mig endnu en smartphone, men må jeg overhovedet trække noget af det fra via min virksomhed..? Tænker hvis jeg køber en mobil kontakt til 4000 kr. og jeg bruger den 50% til virksomhed, så burde jeg vel kunne trække de 2000 kr fra...?

Er det helt forkert...?

K

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 23:02

Du kan trække alt fra. Betingelsen er at du bliver multimediebeskattet (skat af 250 kr./md). Det betyder så, at du kan trække alle udgifter til telefon, pc m.m. fra. Mht. moms skal det opgøres som procentvis erhversmæssig/privat andel. Fastnet telefon har faste regler.

mvh
Michael

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 23:13

Jeg bliver multimediebeskattet via mit alm. arbejde hvor jeg har fri firmamobil og computer.

Så køber jeg en mobil kontant så kan jeg trække 100% af beløbet fra..? Er det, det du mener...? 

Har dog ikke fastnet.

K

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:59

Hvis dit firma køber en mobiltelefon fordi det er nødvendigt for virksomheden at du har en mobil, så bliver du ikke beskattet yderligere, hvis du allerede betaler multimedieskatten.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 9. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:48

Michael V. Kristensen:
Mht. moms skal det opgøres som procentvis erhversmæssig/privat andel

Hej Michael.

Jeg prøver at læse mig frem til mine spørgsmål via gamle indlæg og fandet din kommentar.
Ud fra din kommentar er det så kun Momsen man skal betale 50/50 af?

Med andre ord hvis firmaet ikke trækker moms fra så kan man trække 100% fra i skat?

Hilsen

Nytfirma

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 18:10

Momsen er afhængig af den erhvervsmæssige andel af brugen. Hvis du har mulighed for at kunne trække en telefonregning fra, er det den del du har betalt efter at du har løftet moms, som du kan trække fra. Hvis du har fradragsret men ikke kan løfte moms overhovedet, så er det korrekt hele udgiften inkl. moms som du kan trække fra i dit årsregnskab.

mvh
Michael

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)