Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg tage for en reklame på side 2 i en bog ?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Pilgaard
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Tusinde tak for Jeres alles input.

Jo der er vist noget med reklamer for børn- godt I nævnte det. Det skal jeg selvfølgelig have styr på. Jeg har selv tre børn og kan godt blive irriteret, når McDonalds fx reklamerer til sportsstævner osv. Så det skal helt sikkert være en sponsor, som jeg selv etisk (også i kraft af min lægebaggrund) kan stå inde for.

Er bagsiden bedre end side 2 ?? Ja det tror jeg, at I har ret i, at den er. både fordi, at det ikke virker som om, at man forsøger at "putte" noget og fordi, at den er endnu mere synlig. Det var egentlig meningen, at jeg selv ville bruge bagsiden til at vise de øvrige bøger frem, men de kan så være på side 2 måske...

Prismæssigt havde jeg forestillet mig, at bogen kunne være selvfinansierende. Det betyder, at reklamen gerne skal kunne sælges for 25.000 kr. Er det urealistisk tror I ??

Der skal naturligvis ikke reklamer i de bøger, som folk går hen og betaler for.

Hvis I her i påsken kommer i tanke om nogle gode ideer til, hvem der kunne være interesseret i at annoncere så sig ENDELIG til !

Mvh og god påske.

Helle

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 20:53

Hej Helle

Får nogle lidt alternative ideer. Annoncering i bogen er en mulighed, men der er også andre. Send os en mail på info@kulturpuljen.dk

Mvh

Tommy Duus

Kulturpuljen.dk

Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 22:46

Ideen med annoncering i din bog er som sådan fin nok, men også farlig syntes jeg.

Du risikere at miste din integritet som forfatter da din bog går fra at blive et produkt hvor du som forfatter har skabt en unik historie, som kvalitetsmæssig både kan og skal kunne stå alene, uden hjælp.

Med reklame i din bog går den fra at være et "rent" produkt til at være en reklametryksag. Som læser vil jeg altid tænker over om bogen kun er udkommet fordi nogen ville ud med et reklamebudskab. Og det skader mit kvalitetsindtryk af bogen og dermed også af forfatteren.  

og det for ihvertfald ikke mig til at købe et produkt fra forfatteren næste gang.

Jeg ved det er svært at slå igennem som forfatter, men hvis ikke bogen kan stå alene uden reklame i den... så er den ikke god nok. Bare min mening.

jeg håber det lykkedes for dig.

Fra Pilgaard
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:34

Tak for Jeres input.

Blot for at præcisere : Bogen skal ikke SÆLGES med reklame. Den bog, der indeholder en reklame på side 2 skal uddeles gratis til forhåbentlig 25.000 børn i alderen 4-7 år.

Bog nr 1 kommer til at indeholde reklamen på side 2 samt på en af de bageste sider en opfordring til at tilmelde sig vores nyhedsbrev, hvilket giver mulighed for hver måned at vinde forskelligt merchandisegrej, som knytter sig til bøgerne.

Den skal fungere som reklame for de øvrige bøger i serien (3 titler som en start), som skal sælges (forhåbentlig i boghandlere, supermarkeder mv)

Flere ideer modtages fortsat gerne...

Mvh Helle Pilgaard

Fra Kjellerup
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:57

Det lyder som en ny ide for mig. Har du skrevet ander bøger? Jeg er forfatter og har skrevet 11 bøger på forskellige forlag, heraf de to sidste på mit eget forlag. Jeg sidder netop nu og mangler nogle gode ideer til at reklamere for min seneste bog, som er til forældre med mindre skolebørn. Den hedder:: Forælder læs med dit barn. Bibliotekerne har købt, men nu skal alle forældre gerne finde ud af at bogen eksisterer. Har du en idet til mig, måske kan vi sparre lidt sammen. VH Ragnhild

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)