Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål mht. indkøb

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har fundet en billig leverandør, som laver nogle produkter jeg syntes kvalitet- og prismæssigt godt om. Problemet er bare, at hun er en privat person der selv laver varen. Jeg skal selvfølgelig have en faktura ved indkøb, så der ikke forekommer problemer i regnskabet. Men hun handler som privatperson, hvad gør man så?

Mvh René Sørensen

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 18:13
Hun skriver en regning ril dig for de varer du modtager.
Hvis hun omsætter for mindre end 50.000 skal hun ikke opkræve moms hos dig eller andre af sine kunder.

Du behandler hendes regning/faktura på samme måde som andre bilag, med den forskel at der jo ikke er moms på hendes bilag.

Tilgengæld skal du selvfølgelig opkræve moms hvis du er momsregistreret.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 18:35
Hej igen

tak for dit svar. Men hvad så hvis hun ikke skrive en regning, men blot beder om at overfører til hende konto? Selvfølgelig skal man ikke være helt blå-øjet og stole på det, men hvad ellers kan man gøre?

Mvh RS

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 19:58
Sagen er helt enkel!

Du skal bede om et bilag på at du har købt varerne og hvad du har betalt for dem, ellers kan du ikke føre dem ind i dit eget regnskab og trække udgiften fra i skat.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 20:50
Hej igen

Sagen er, at jeg kan købe hendes varer gennem trendsales.dk hvis du kender denne site. Her kan man lave det der hedder en Trendsaleshandel. Af denne handel for man tilsendt en email, hvorpå der står sælgerens navn, adresse og det samlet beløb man har købt for. Er dette nok, eller skal der mere til?

Mvh René Sørensen

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 21:18
Der er vistnok lidt tvivl om hvorvidt man må printe en email ud og bruge den som bilag i sit regnskab, men jeg har gjort det ofte og SKAT har aldrig brokket sig til mig.

Så jeg ville bare føre emailen ind som bilag i regnskabet. Så mener jeg ikke du har gjort noget forkert.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Skrevet kl. 22:35
Alletiders, det vil jeg overveje. Tak for dit svar Jon.

Mvh RS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)