Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

algebekæmpelse/mosfjerning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra OTTERUP
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 35
Fra  Stubfræsning Fyn Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Der er rigtigt mange små firmaer der kørrer rundt og sprøter hustagene for mos og alger for ca 1000kr. jeg har selv tænkt på at gå i gang med det , er der nogen der ved  hvad for noget udstyr man skal bruge og hvor man køber det ? jeg tænker ikke på tagrensning men kun alge/mosbehandling , jeg har set at de kan behandle taget nede fra jorden med en teleskopisk sprøjte og det kunne jeg godt tænke mig at komme i gang med.

på forhånd tak

Erling

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 08:37

ERLING PEDERSEN:

Hej!

Der er rigtigt mange små firmaer der kørrer rundt og sprøter hustagene for mos og alger for ca 1000kr. jeg har selv tænkt på at gå i gang med det , er der nogen der ved  hvad for noget udstyr man skal bruge og hvor man køber det ? jeg tænker ikke på tagrensning men kun alge/mosbehandling , jeg har set at de kan behandle taget nede fra jorden med en teleskopisk sprøjte og det kunne jeg godt tænke mig at komme i gang med.

på forhånd tak

Erling

Super.... Men hvorfor ikke også anskaffe sig en kompressor, og så lige rengøre fladen for evt mos/alger, skidt.....

Jeg har selv arbejdet med dette, og det er sgu stille og roligt, nu tænker jeg ligeså meget betonmure og den slags... der er rigtig mange steder (især boligforeninger) hvor de har mure der engang var grå.... de er helt klart villige til at betale sig fra det.... når/hvis du kommer igang kan jeg skaffe noget rigtig godt imprenering.... :)

Fra OTTERUP
Tilmeldt 26. Oct 08
Fra  Stubfræsning Fyn Skrevet kl. 12:39

Hej!

Tak for dit svar, jo man kan jo ligesågodt tage det hele med :-) hvis du har rensemidler m.m. kan du sende mig en mail på otterup@vip.cybercity.dk  måske er der nogen der har noget udstyr 

stående jeg forestiller mig en trailer med vandtank og pumpe m.m.

Fra albertslund
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 23:22

ERLING PEDERSEN:

Hej!

på forhånd tak

Erling

Nu skal du hører din plan, Det du skal bruge er :

Højtryksrenser som f.eks Nilfisk Højtryksrenser (godt start sæt til billige penge)

til alger på fliser/ tage / murer (sokkel), det er dejlig nemt, der skal du bare spørger om noget vand :) den æder 440 ltr. i timen såå :) dog med højttryk. du kan dog også få algefjerner som udvanding.

Alm. mosfjerne og kalk (jernvitriol, trim plæne gødning og kalk, alm perlekalk som granulat)

Noget mosfjerne evt kalk som dræber mos' og forhøjere pH-værdien i din jord, hvilke er godt da lav pH-værdi "sur jord" ofte er oversagen til mos ( så bliver kunden rigtig glad Smile ). Ellers så bare alm. mosfjerne der bare dræber mos' bum!. Og det ofter godt kan komme igen (og lad nu vær' med at tænke, så kommer jeg da bare igen og fjerner det og tjener penge igen hehe, jo det kan du måske gøre i staren, men vælg en god blanding mellem alm. mosfjerner og kalk der også hjælper kunden på længere sigt. Så bliver det et godt firma, du får stablet på benene Smile tro' mig, også er det billigt )

dog skal du lige huske og sige til kunden at, vis de har hund skal den helst ikke gå hen over det kalket sted da de nok ikke bliver glade for en sjov gulv vask i sigte :) 

Husk nu også en høj liter's pumpe forstøver til udvandning, Så er du klar.. 

- Nichlas

Grin med på facebook i Grine Grotten Skype-Giggle

Fra OTTERUP
Tilmeldt 26. Oct 08
Fra  Stubfræsning Fyn Skrevet kl. 07:33

Hej mange tak for tippet :-)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 08:34

En meget vigtig ting som du skal bruge til at fjerne alger er Kvanol.

Hvor kommer du fra i landet?

Fra OTTERUP
Tilmeldt 26. Oct 08
Fra  Stubfræsning Fyn Skrevet kl. 08:49

Hej! Jeg er fra Otterup nordfyn, har netop købt er komplet anlæg med tank og diselpumpe lanser og slanger mm til at sætte på en trailer. men jeg tippet skal selvfølgelig også bruge en masse algemiddel så tak for tippet.

Når jeg kigger på andre hjemmesider for firmaer der algebehandler har de som  regel nogle før og efter billeder som ser ret overbevisende ud og som virker hurtigt er det kvanol man bruger og ved du hvor man køber det ??

mvh Erling

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 09:23

Nu arbejder jeg tilfældigvis ved nogen som hedder Brødr. Ewers og vi sælger blandt andet kvanol og alt det andet som du skal bruge (jernvitriol, trim plæne gødning og kalk, alm perlekalk som granulat)

Og ja de fleste bruger kvanol.

Vi har en afdeling i Vissenbjerg på Fyn. Jeg kan dog ikke huske om de har alt det på lager, men jeg kan lige hurtigt forhøre mig om det, for så kunne du jo tage en tur ned til dem og får en snak og en god pris ved dem på det hele.

Fra OTTERUP
Tilmeldt 26. Oct 08
Fra  Stubfræsning Fyn Skrevet kl. 09:31

Hej det lyder rigtigt godt :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)