Jeg vil flytte til et varmt sted for at sælge software jeg selv har udviklet. Derfor vil jeg gerne have lidt råd om hvordan jeg kan starte smartest op. Min plan er at flytte til Malta og starte firma + webshop der. Nu har jeg så fundet en del steder der skriver, at Luxembourg giver mulighed for 0% VAT på digitale varer (http://www.fidomes.com/EN/luxembourg/index.asp?idLux=16). Korrekt forstået? Ville være rart at kunne matche mine konkurrenter på det punkt. (Baseret i henholdsvis USA og Rusland. Ingen af dem opkræver særskilt VAT eller andre skatter.) Kunne firma og bopæl på Malta og server med webshop i Luxembourg være en nær-optimal løsning? Hvis ja, er der så nogle forslag til firma model eller andre råd? Hverken jeg selv eller nogle i min kreds har iværksætter erfaring, så alt fornuftigt der kan tilføjes vil blive værdsat.
Lidt mere info: Alt foregår online og omtrent 100% af kunder er private. Priser: Gratis + betalte fra ca. 4$ til 29$. Endelige priser afhænger lidt af VAT/moms det ender med. Det er en mindre operation. Jeg vil være eneste ansatte til at starte med, men håber på at få en deltidsansat til at hjælpe med kunde service ret hurtigt, samt være salgsled for yderligere et par udviklere hen ad vejen. Mine vigtigste målgrupper er efter antal: Amerikanere, russere, tyskere, resten af verden. |
Hej Graphiclnq
Jeg kan desværre ikke give dig så meget råd vedr. dit spørgsmål, men jeg kan sige at det er fedt. Go for it :)
Jeg ønsker dig alt held og lykke på rejsen
Hilsen
Peter