Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til flyskræk..?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Albertslund
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 4
Fra  PazCare Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du skriver er din forklaring ikke en pilotteknisk redegørelse. Men jeg forstår godt, hvor du vil hen. Et fly påvirkes af mange forskellige kræfter og det er helt naturligt. Man skal derfor ikke være nervøs for, når der er "buler i vejen", som du skriver. Flyet er skabt til at modstå udefrakommende påvirkninger, såsom lyn, turbulens etc. 

Her kan man læse mere om flyvning, herunder hvordan der skabes opdrift på et fly: http://www.pazcare.dk/media/6969/PazCare%20Guide.pdf

Vh

Ximena

PazCare - www.pazcare.dk

 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sanne,

Du er heldig at din mand tager flycertifikat!

”Lige for info, så er min mand ved at tage flycertifikat, for han synes det er det fedeste i hele verden  Så der er ikke den store opbakning dér HA HA HA...”

Du har alle muligheder for at få indsigt i flyets finurligheder, myndigheders godkendelseskrav og fly teorier!
Det er jo et spørgsmål om at bearbejde sin fobi – nogle er bange for edderkopper, men kan sagtens styre en ridehest!

Jeg vil mene at der er størst risici ved at ride end der er ved en edderkop (når den ikke er giftig)
Tag med din mand ud at flyve og få styregrejerne i hånden det er sjovt og lærerigt og fjerne skrækken da du bliver fortrolig med dine gøremål – det er dig der skal bearbejde din fobi det gøres bedst ved at arbejde med den og – indsigt – viden om – er vigtig da det giver ro at have en indsigt i og viden om hvad der foregår.

Husk din mand ville ikke udsætte sig for en handling han ville dø af vel? – derfor flyver han – du tænker nu – den kan jo styrte ned?  - rigtigt, men hvor mange gange tænker du på at du bliver slået ihjel ved bilkørsel?

Her tages mange flere liv end ved flyvning!

Jeg har fløjet UL fly det er flyvning der giver oplevelser men hvordan går det nu efter din tur?  

Mvh

John sommer   

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg kan se at der er kommet gang i min gamle debat igen :-) og tusind tak for alle jeres indput!.. Det er jo fantastisk med gode råd og vinkler på denne sag.

Jeg KOM afsted sidste år i maj. Jeg havde forinden hørt en optagelse fra en hypnotisør - okay ved godt det ikke var det mest "optimale" nu hvor man kunne betale 10 x så meget ved personlig behandling (live hypnotisør).. Men jeg følte faktisk bagefter at der var kommet lidt ro på, og jeg ville give det et forsøg og tage afsted.

Jeg må sige at det gik faktisk rigtig rigtig godt! Jeg var bestemt ikke "tryg"... Men jeg var ikke panisk og jeg græd ikke (sidst var det uafbrudt i 8 timer).. Det skal dog også siges at vi fløj med SAS denne gang og med dansk besætning.. Jeg er IKKE racist! men det gav mig en tryghed om at de også rigtig rigtig gerne ville hjem til deres lille kernefamilie i provinsen Big Smile

Så jeg har igen lovet børnene en tur i maj - Kommer IKKE ud og flyve i vinterperioden.. Tænk på det stormvejr vi har lige i øjeblikket!.. Hold nu op - ha ha....

Jeg har endnu ikke været med min mand ude og flyve - men han har forklaret mig MANGE ting om luftstrøm, skyer og 1000 andre fornuftige ting.. Sidst han fløj med en kammerat i uvejr (i min verden) ville han filme landingen med sin mobil.. Men han måtte opgive for han skulle holde fast i stolen med begge hænder for ikke at ryge rundt i kabinen.. Men jeg ku høre ham skrald grine!.. Og det var jo også lidt lærdom for mig ;o)

Kh

Sanne

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 344
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med din positive oplevelse og din fremgang i din flyskræk : )

Mvh
Kim Liljehult
www.AngstLinien.dk

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

det er dejligt at læse det en respons Big Smileog der er man er mere tryg nu , når man flyver

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)