Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke ændre adresse i prestashop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Ringkøbing
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er forholdsvis ny bruger af prestashop og har netop overtaget en webshop. Noget af det første jeg selvfølgelig ville ændre var adressen der står på siden, og har ændret det i bagkontoret, men det bliver ikke opdateret på siden.

Nogen der kan hjælpe?

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 18:46

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 12. Apr 11
Skrevet kl. 21:14

Ja har ændret i indstillinger - kontakt og har også tjekket footer. Siden er lige nu lukket eftersom jeg skal have opdateret en hel del, og en hel masse andet forskelligt. Har kigget på den danske prestashop side og har ikke rigtig kunne finde et svar der.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 21:27

Jeg mente såmænd også, at du kunne oprette dit spørgsmål der, idet der er større chance for svar end her, hvor det er mit indtryk, at der ikke er mange PrestaShop brugere. Jeg bruger selv PrestaShop og kunne med stor sandsynlighed hjælpe, men ikke uden kunne at se shoppen.

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 12. Apr 11
Skrevet kl. 23:05

Har åbnet siden igen og så kan du se den. www.feelslike.dk

Lukker den igen når du har set den. Den adresse jeg skal ændre er nederst i venstre hjørne og til højre på kontaktsiden

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:16

Morten Larsen:

Har åbnet siden igen og så kan du se den. www.feelslike.dk

Lukker den igen når du har set den. Den adresse jeg skal ændre er nederst i venstre hjørne og til højre på kontaktsiden

Den i bunden, tror jeg er hardcodet i din .tpl fil til Footer og på samme måde, tror jeg, at koden på din kontaktformular er indsat på .tpl filen til kontaktformularen.

Hvis du har brug for hjælp til at finde disse .tpl filer må du lige sige til (er på vej i seng).

I øvrigt bør du gøre noget ved dine knapper øverst til højre på siden (kontakt, oversigt bogmærke). Det var kun fordi, du havde skrevet, at der var en kontaktside, at jeg efter lang tid fandt den (de er for mørke IMHO)

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 12. Apr 11
Skrevet kl. 00:58

Jeg har ledt og ledt og har ikke lykkedes med at finde det, desværre. Jeg ville sætte stor pris på hvis du kunne hjælpe mig med det.

Jeg har også selv bidt mærke i at de næsten er for små og utydelige, knapperne i øverste højre hjørne. Og hvordan jeg ændrer det, har jeg heller ikke lykkedes med at finde. Så sætter utrolig stor pris på hjælp. 

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 18:20

.tpl filerne ligger under dit theme: shopnavn/themes/dittheme

Her ligger Footer.tpl hvor min formodning er, at adressen er hardkodet ind. Det samme gør sig gældende med contact-form.tpl

For at ændre knapperne skal du have lavet nogle nye grafikker. Du kan evt. tage en kopi af de nuværende knapper og så blot overskrive knapperne, der bruges nu - prøv at lede i mappen shopnavn/themes/dittheme/img

Hvis du overskriver grafikkerne med nogle nye, er det ikke sikkert, at du behøver ændre noget i dit stylesheet (global.css som også ligger under dit theme i mappen "css").

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 12. Apr 11
Skrevet kl. 22:52

Har fundet tpl filerne i mit webhotel, og kan se filerne, men ikke redigere dem. Hvordan får jeg låst dem op??

Der ligger ikke noget i footer, men i contactform ligger adressen, men kan som sagt ikke ændre i den.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 18:58

Nu ved jeg ikke, hvor du er hostet? Men har du ikke en FTP-adgang til din shop? Så er det nemmeste at åbne og redigere filerne med en editor direkte på serveren. Som editor kan du f.eks. bruge notepad++

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)