Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsøkonomer - 10 siders praktik opgave?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MAK'er

Sidder her og prøver at skrive min praktikopgave og er gået lidt i stå.

Jeg er i en mellemstor virksomhed som har fået en del klager både fra deres forhandlere, potentielle kunder samt medarbejdere om at deres hjemmeside er forældet.

Jeg har i samarbejde med direktøren aftalt at jeg får ansvaret for at udarbejde en moderne side i samarbejde med et webbureau, som kan levere de rette funktioner.

Dette er i sig selv et super fedt emne og jeg interessere mig meget for design og går op i at de skal have de rette funktioner samt brugerfladen skal passe til de som bruger siden.

MEN problemet ligger i hvordan man skal inddrage det i en opgave som skal tage udgangspunkt i forskellige teorier samt reflektere over anvendelsen af forskellige erhvervsøkonomiske modeller og metoder.

Er der nogle der har nogle gode råd til hvordan man kunne gribe det an? Evt. nogle gode modeller man kan tage udgangspunkt i? Samt hvilke økonomiske overvejelser man kunne inddrage?

På forhånd HUGE THANKS!

Tilmeldt 16. Nov 10
Skrevet kl. 13:41

Hvis der er nogle som vil dele måden de lavede deres på er de velkommen til det også.

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:21

Jeg er selv MØKer :D - Puhaaa

Mit bud ville være at tage udgangspunkt i det kunderne klager over så først..

1. Markedsundersøgelse (spørgerunde af en slags)

2. Med udgangspunkt i 1. udarbejder du en TOWS/SWOT, alt efter hvad du er mest til.

3. Du tager så udgangspunkt i resultatet fra din analyse og går så skridtet videre, ser på mulighederne for at gennemføre ændringerne til fordel for kunderne (her har du mulighed for at se på nogle økonomiske modeller)

Jeg har personligt ikke ret meget tiltro modeller og teori, kun når det kommer til at du kan sige "Hey, hvis du smider 10.000kr efter det her, så kan du tjene så meget her i det lange løb!"

Var det noget i den stil du manglede?

Mvh

Rune Walberg

Tilmeldt 16. Nov 10
Skrevet kl. 14:22

Hejsa

Nej ikke helt, det bliver for langt. Den skal trods alt kun fylde omkring 10 sider. :)

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:40

Nu har jeg tabt den lidt. Du skal skrive en 10 siders praktikopgave ?

Jeg er selv markedsføringsøkonom og er næsten færdig med praktik. Jeg skal skrive minimu 48 sider uden bilag.

Hvor langt du i dit uddannelsesforløb og hvor læser du henne ?

Lav en kvantitativ undersøgelse med evt. et elektronisk spørgeskema hvor du finder ud af hvad problemet er med hjemmesiden.

Derudover burde du også lave en kvalitativ undersøgelse hvor du f. eks interviewer kunderne eller medarbejderne.

Ud fra resultaterne kan du begrunde de valg du tager med den nye hjemmeside.

Det er dine undersøgelser der tæller.

Laver du freestyle får du briller.

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:08
Det er ikke selve hovedopgaven, for min var 73..så har de slækket lidt :D
Fra Sjælland
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:03

Hej :)

Ville have kommet med en kommentar der hjalp dig, da jeg venligt blev informeret om at oplægget er et halvt år gammelt.

Så skifter jeg lige vej og beder om hjælp. Jeg er selv i gang med uddannelsen og sidder lige nu i praktik. Er du helt færdig med uddannelsen nu eller?

Og hvad gjorde du i praktikprojektet. Mener selv jeg er færdig med det nu, men man kan jo altid bruge inspiration. Mit praktikprojekt omhandler det mest basale som en deskriptiv markedsanalyse

Med Venlig Hilsen

Michella

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)