Facebook er fantastisk for virksomheder, butikker og flere. Men ind i mellem kan man blive en smule overrasket over hvad der er reaktioner på - og hvad der ikke er... så her kommer lige en ny erfaring - som jeg faktisk synes er lidt sørgelig... Jeg skrev så at alle bestillinger hvor der stod facebook i bemærkninger, ville få en gratis shampoo og et net, med i deres bestilling. (værdi 120 kr). Og straks er der nogen som brokker sig... de vil have mere og de vil ikke bestille varer - de vil bare ha... Jeg er sgu ærlig talt en smule rystet over danskernes mentalitet. Hvad filan er det som gør at reaktionerne er så forskellige.... og er vi måske ude i at Facebook er blevet til en store konkurrenceside - hvor GRATIS er det eneste det handler om? Synes sgu det er lidt sørgeligt.... |
Hej Helle
Det er nogle interessante betragtninger, du har gjort dig. Generelt er der sket et skifte i vores mentalitet. Med internettet har vi fået en platform, hvor vi alle tror, at vi bare kan hente viden i en endeløs mængde - og uden at betale. En kunne hævde, at kildekritikken forsvandt i samme ombæring. Anyway - den ændrede mentalitet har indflydelse på, hvordan vi skal kommunikere med vores kunder, som i Facebook-sammenhænge ikke er kunder, men brugere, som vi går i dialog med for at de på sigt kan blive kunder og ambassadører for vores virksomheder.
Jeg tror, at der er mange, der benytter Facebook og andre sites på nettet alene for at skovle gratis ting ned i indkøbskurven. Men der er mindst lige så mange andre, som reagerer modsat.
Facebook er et genialt sted til dialog. Og alt hvad vi sender ud på vores virksomheds-sider bør lægge op til dialog eller på anden måde engagere brugerne. Selvom sattus på sponsoratet i Burundi er interessant, har det måske været skrevet, så det ikke har indbudt til engagement og diskussion. Jeg ved ikke, hvad du skrev. Men nogen gange er det blot måden, vi får ting sendt af sted på, der afgør, om andre vil kommentere på det.
Nå - det blev en lang smøre. Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget. Nu vil jeg klikke mig ind på din Facebook-side og lure på aktiviteten. :-)