Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opdagelse på Facebook...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Facebook er fantastisk for virksomheder, butikker og flere. Men ind i mellem kan man blive en smule overrasket over hvad der er reaktioner på - og hvad der ikke er... så her kommer lige en ny erfaring - som jeg faktisk synes er lidt sørgelig...

For en uges tid siden lagde jeg en status på vores sponsorat til indsamling til at bygge 30 huse til hjemvendte flygtninge i Burundi. Der kom 21 synes om.

I går lagde jeg denne intetsigende status: Tryk synes om - hvis vi kommer over 500 finder jeg på noget spændende til jer. Der kom 1300 synes om.

Jeg skrev så at alle bestillinger hvor der stod facebook i bemærkninger, ville få en gratis shampoo og et net, med i deres bestilling. (værdi 120 kr). Og straks er der nogen som brokker sig... de vil have mere og de vil ikke bestille varer - de vil bare ha...

Jeg er sgu ærlig talt en smule rystet over danskernes mentalitet. Hvad filan er det som gør at reaktionerne er så forskellige.... og er vi måske ude i at Facebook er blevet til en store konkurrenceside - hvor GRATIS er det eneste det handler om?

Synes sgu det er lidt sørgeligt....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58

Hej  Helle

Det er nogle interessante betragtninger, du har gjort dig. Generelt er der sket et skifte i vores mentalitet. Med internettet  har vi fået en platform, hvor vi alle tror, at vi bare kan hente viden i en endeløs mængde - og uden at betale. En kunne hævde, at kildekritikken forsvandt i samme ombæring. Anyway - den ændrede mentalitet har indflydelse på, hvordan vi skal kommunikere med vores kunder, som i Facebook-sammenhænge ikke er kunder, men brugere, som vi går i dialog med for at de på sigt kan blive kunder og ambassadører for vores virksomheder.

Jeg tror, at der er mange, der benytter Facebook og andre sites på nettet alene for at skovle gratis ting ned i indkøbskurven. Men der er mindst lige så mange andre, som reagerer modsat.

Facebook er et genialt sted til dialog. Og alt hvad vi sender ud på vores virksomheds-sider bør lægge op til dialog eller på anden måde engagere brugerne. Selvom sattus på sponsoratet i Burundi er interessant, har det måske været skrevet, så det ikke har indbudt til engagement og diskussion. Jeg ved ikke, hvad du skrev. Men nogen gange er det blot måden, vi får ting sendt af sted på, der afgør, om andre vil kommentere på det.

Nå - det blev en lang smøre. Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget. Nu vil jeg klikke mig ind på din Facebook-side og lure på aktiviteten. :-)

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 10:00

Hej Helle

Det er desværre nok tidens trend. VI kan ligeså godt finde en måde at bruge det til noget positivt :-)

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:31

Spændende observation.

Jeg tror der kan være mange forklaringer på det. Tillad mig at brainstorme lidt på det:

Man skal huske på hvorfor folk er på Facebook, og hvad de laver der. Hvad det er for et "mindset" de er i, når de surfer rundt på Facebook.

En påstand kunen være, at Facebook skal betragtes som et medie til "let underholdning". Når folk spilder tid på Facebook, er det ikke for at blive mentalt udfordret eller tage stilling til seriøse emner. Men nærmere at se babybilleder fra venner og familie, og sjove statusopdateringer.

Især når et firma pludseligt gerne vil tage et seriøst emne op, så kan der være folk enten bevidst eller ubevidst ikke lige vil tage stilling til det.

Det kan også være at problemet er "relevans". Hvis en Facebook bruger sidder og kigger på go'e måder at brænde børnepengene af på, er det så relevant pludseligt at skulle tage stilling til hjemvendte flygtninge i Burundi? Især, hvis de ikke ligefrem er vandt til den slags ting fra din side?

Det er lidt ligesom, hvis EB pludseligt bragte en lang og grundig artikel med den personlige vinkel, om en families forsøg på at flygte fra kaoset i Libyen. Det er ligesom ikke stedet at bringe den slags, så responsen vil måske være begrænset :-)

Eller når der er WSPA-spots i reklameblokken midt i "2 1/2 men" på 3+. Det er ligesom ikke relevant i forhold til mit "mindset" i den situation, og resulterer som regel i at jeg zapper væk. Ikke fordi jeg ikke vil støtte deres arbejde, men fordi jeg i den situation ikke lige har lyst til at tage stilling til noget som helst (netop derfor man ser 3+ :-P).

Det var bare lidt spekulationer om, hvorfor du ser den type respons / mangel på respons. Håber du kan bruge det.

Med venlig hilsen
Søren Sprogø

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)