Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan dansk selskabskapital skattefrit overføres til udenlandsk selskab??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg forlader til nytår Danmark, til fordel for et nyt liv i Thailand. Hertil har jeg et spørgsmål:

Når jeg har solgt mine selskaber i DK, står jeg med x antal kroner i mit holdingselskab (ApS). Kan jeg på nogen måde overføre disse penge til et nyt selskab i Thailand, uden at betale skat heraf, eller skal jeg privatbeskattes af alle pengene? Hvis jeg skal have pengene ud i hånden, skal de naturligvis beskattes i DK, men er der særregler der gør, at man kan overføre selskabskapital fra et dansk selskab til et udenlandsk selskab, så man skattefrit kan disponere over disse penge i ens nye udenlandske selskab? Og med disponere, mener jeg at de skal bruges til forretningsdrift i nye selskaber i Thailand - ikke privat...

Dbh fra Jørgen

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 13:30

Hej Jørgen

Har du et selskab i Thailand eller et andet land på nuværende tidspunkt ?.

Det er muligt at trække dine penge ud skattefrit, dog kræver det en bestemt virksomhedskonstruktion for det kan lade sig gøre.

Ha en god dag

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 13:51

Jesper Jørgensen:

Hej Jørgen

Det er muligt at trække dine penge ud skattefrit, dog kræver det en bestemt virksomhedskonstruktion for det kan lade sig gøre.

Ha en god dag

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen

Hej Jesper
Nej, det har jeg ikke pt, men det får jeg snart. Dette selskab bliver dog stiftet sammen med en anden, som jeg skal starte forretning med i Thailand, så derfor kan dette selskab nok ikke bruges som min "pengetank". Jeg forestiller mig derfor at jeg skal have noget der kan sammenlignes med et Holdings selskab i Thailand, men hvordan konstruktionen skal se ud i Thailand, for at det eventuelt kan lade sig gøre, ja det ved jeg endnu ikke. Derfor vil jeg med denne forespørgsel gerne lige "sondere terrænet", inden jeg kaster mig ud i noget, der måske skulle ha været gjort anderledes ;o)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:44

Jesper Jørgensen:

Hej Jørgen

Ha en god dag

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen

Hej Jesper

Den påstand, tror jeg der er flere, som gerne vil have en opskrift på.

Tonny

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 08:50

Hej Jørgen,

Jeg er ikke sikker på jeg har forstået 100% hvad det er du vil, men der er intet i vejen for at dit danske holdingselskab kan eje selskaber oprettet i Thailand.  

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 09:08

Revisorblogger:

Hej Jørgen,

Jeg er ikke sikker på jeg har forstået 100% hvad det er du vil, men der er intet i vejen for at dit danske holdingselskab kan eje selskaber oprettet i Thailand.  

Hej
Det jeg vil er at afvikle alt hvad jeg har herhjemme - heriblandt også mit Holding, hvis værdier så skal overføres til et nyt selskab i Thailand, men så kan jeg næppe forestille mig at man slipper for beskatning, men hvor stor er den beskatning så?
Alternativt, kan man så beholde sit holding selskab i DK, som så stiller kapital til rådighed for mit Thailandske selskab skattefrit, eller medfører det også beskatning? Og kan man stadig beholde sit holding selskab i DK, uden aktivitet, hvis man fraflytter DK - altså melder sig helt ud af forretningen Danmark? :o)

Kort fortalt, hvordan får jeg til lavest mulig skat råderet over værdierne fra mit Holding selskab i mit Thailandske selskab? Og vi snakker selvfølgelig på 100% ærlig vis Smile

Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 10:17

Hej Jørgen,

Jeg ved ikke lige hvordan det forholder sig med kontantbeholdninger i et selskab, men jeg kender reglerne med aktier i et selskab, og det er nok det samme :-)

Når du forlader Danmark skal du betale 'havelågeskat' af værdien af dine aktier/anparter i dit holding selskab i Danmark. Dette sker kun såfremt du søger om at blive ikke-skattepligtig til Danmark.

Du vil så skylde Skat nogle penge, som du enten kan betale med det samme, eller få udskudt betalingen i et stykke tid, og det kan vist godt være lang tid. Dog skal du have besluttet dig om hvad du gør inden du kommer hjem igen.

Pointen er at dit holdingselskab kan investere direkte som halvpart i dit thailandske selskab uden særlige beskatninger af egenkapitalen.

Hvis du engang beslutter dig for at komme 'hjem' til Danmark igen er den værdistigning af dit holdingselskab som er fundet sted mens du har været væk skattefri. Dvs. stiger egenkapitalen fra 1 million til 5 millioner mens du er væk, er de 4 millioner (differencen) skattefri når du kommer hjem igen, fordi disse værdier er optjent mens du ikke var skattepligtig til Danmark.

Det er nok noget lignende dette, som en kendt iværksætter her på sitet er i gang med nu ;-)

Men det er heelt sikkert noget du skal have en revisor ind over, og du SKAL sende en opgørelse til Skat inden du emigrerer.

Med venlig hilsen

Sean

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 07:00

Hej Sean
Mange tak for svaret! Yes Smile

Er der andre der har erfaring i noget lignende, hører jeg meget gerne fra jer Smile

Dbh fra Jørgen 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)