Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger fragt til varer fra Kina

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står og skal have varer hjem fra Kina. Har set igennem tidligere tråde mht transport, så ved at mange herinde har erfaringer herud i. Både kontakter og konkrete tilbud/løsninger er velkomne. Mine ønsker:

All included quote på:

- 1000 artikler med samlet vægt omkring de 125 kg. 90% af fragten består af boardshorts(resten solbriller), så volumenmæssigt er det begrænset.

- Relativ hurtig levering, dvs flytransport formentlig eneste mulige løsning.

- Nødvendige oplysninger på told osv ønskes clearet.

- Nødvendige forsikringer på alt godset.

Håber flere vil finde det interessant.

Hvis jeg virker til at have overset faktorer, håber jeg mere erfarne amino'er kan pointere disse overfor mig!

Mvh

Kasper Petersen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 23:34

Det er jo umuligt at give et tilbud på noget som man ikke ved hvor skal fra i Kina og Hvortil i DK.

Eksakt volumen på alle kasser samt vægt skal oplyses.

Mht. Told er det dig der må oplyse de korrekte varekoder på godset, så det  kan blive fortoldet korrekt. (se evt. i toldtariffen)

Er der PVC plast i solbrillerne ?

MVh

Ravn

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Nov 10
Skrevet kl. 23:42

@Ravn.

Valgfri kinesisk havn til Århus. Eksakt volumen kender jeg ikke endnu, da varerne endnu ikke er produceret. Vægt bliver dog ikke over 150 kg.

Tak for råd på tolden.

Solbriller indeholder ikke PVC plast.

Et fuldstændig eksakt tilbud kan måske ikke forventes, men håbet var at skaffe gode kontakter på forkant!

Mvh

Kasper

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 23:54

Hej Kasper,

For at du ikke skal bruge for meget frem og tilbage, skal du nok indkræse det lidt. Oplys / tjek følgende med din leverandør, så kan jeg og andre hurtigt give en pris:

1) Afhentnings adresse ? (postnummer / område)

2) Køber du varerne FOB eller Ex-Works ?

3) Hvornår forventes varerne klar fra din leverandør ?

3) Hvor skal du have dem leveret i DK ? (Postnummer)

Det var fragten !   Mht. tolden så er det måske bare mig der ikke helt forstår det, men kan du uddybe hvad boardshorts er ?

Herlige hilsner

/Sune

Import Consulting and Services

Tel: 70 20 75 11  / ics@forwarder.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Nov 10
Skrevet kl. 00:12

Hej Sune,

1 & 2) Varerne købes FOB og med valgfri havn. Så afhentnings adresse er ret fleksibel.

3) Varerne forventes klar midt/slut maj.

4) Aarhus N, 8200.

Mht told: Boardshorts er shorts til surfere(evt. google Billabong boardshorts). De vil blive lavet i 100% microfiber polyester.

- Kasper

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 10:38

leverandøren til at tjekke hvad det koster med et af kurer firmaerene, da det kun er 125 Kg. vil det koste meget i gebyrer med almindelig luffragt og være omstændigt.

Med kurer kommer det til din dør (hcis du er importør registreret med kredit) !

Jeg vil tro at det vil koste små 1000 USD. ialt.

Hurtigt og nemt.

Der findes mange firmaer som ikke laver andet end formidler transport med kurer, og leverandærene kender disse !

Har lige fået pris på 55 Kg. til 420 USD for Quindao

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 18:58

Kasper Soulwear:
Varerne købes FOB og med valgfri havn.

Det lyder ikke særligt seriøst hvis sælger har lovet dig valgfri havn.  Kine er et meget meget stort land så det er absolut ikke noget der er gratis at love. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Nov 10
Skrevet kl. 19:13

@Karsten.

Det lyder som en fornuftig løsning. Jeg er importør registreret med kredit. Det vil jeg undersøge nærmere, tak!

@Ravn.

True. Jeg skrev "valgfri havn", da det i min optik ikke har den store betydning for løsning af mit problem. Aktuelt ved jeg endnu ikke præcis hvor og hvad min producents forpligtigelse mht FOB skal resultere i. Jeg ser det som sagt som sekundært, da det er øvelsen Kina(whereever) til DK, som jeg er interesseret i. But let's say Shanghai..

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 22:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Karsten... Hej du får lige en kommentar med på vejen ;o)

De 55 kg kan jeg klare for Dkk 1650,- med kurer  (all-in, med en trasittid på 4-5 dage) så hvis du er interesseret så send mig målene på pakken/pakkerne eller oplys mig hvor meget det fylder for det kan godt betyde at det bliver lidt dyrere. Der også en god grund til at booke gennem dansk speditør, nemlig at hvis du skulle have problemer med en forsendelse så kan du hurtigt finde frem til problemet - og forhåbentlig også løsningen ;o)  Hvis det kører gennem Kina kan dette være meget bøvlet og langsommeligt.

@Kasper:

Først mht told proceduren, så skal du være opmærksom på at meget tøj fra Kina skal indføres til DK via diverse certifikater. Ikke noget der koster dig en stor ekstra regning, men måske et par hundred kroner. Hvis det skal indføres til DK med certifikat vil jeg ikke foreslå kurer-løsningen for det er deres system ikke sat op til og godset vil blive forsinket. Jeg kan godt tjekke dette for dig, men start med at spørge leverandøren hvilken "H.S. Code" disse shorts har og lad mig høre. Endvidere er tøj og briller nu ofte volume gods, så hvis du kan få leverandøren til at give et bud på hvordan det pakkes kan du få priser på fragten som er mere realistiske så du ikke får nogen overraskelser...

Baseret på de 125 kg, vil prisen for almindelig luftfragt være ca. Dkk 4100,- (All-in frem til din Dør) med almindelig luftfragt baseret på de gældende rater pt. Bemærk at de opdateres ca hver anden uge, og det var derfor jeg spurgte hvornår dit gods var klar - for så kan du ikke få en fast pris pt, men nu kender du prisniveauet.

Med kurer vil prisen være Dkk 3500,-

Herlige onsdags-hilsner

/Sune

Import Consulting and Services

Tlf.: 70 20 75 11  /  ics@forwarder.dk

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 07:12

ICS, ja det er fragtprisen du kan klarer !

Så skal vi lige have en fortoldning.

Så skal vi lige have Domestic transport !

Så jeg har ikke set nogle der gør det billigere end de KInesiske Agenter som sidder og sender mange tusinde pakker hver dag med f.eks. DHL !

Jeg får stort set altid med DHL og der har jeg et tracking nr. inden pakken har forladt Kina og jeg kan følge den helt til døren.

Jeg har kun 24 års erfaring med import fra Østen.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)