Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop: sælge node kunst - potentiale?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg så lige tråden om WineWipes og tænkte, at hvis man kan sælge klude til at tørre rødvin af sine tænder, så må jeg også kunne finde på noget at sælge.

Her er idéen: Jeg tænker at starte en webshop med salg af node kunst. Jeg har en stor gammel nodesamling fra 1800- og 1900-tallet liggende. Tanken er bl.a. at sælge gamle nodehæfter i indramning. Både fulde størrelser (25x35) og mindre udsnit. Se billeder af hæfterne her:

http://www.grubbe.nu/nodekunst/

Der er måske mest salg i de engelske hæfter med billeder fra start 1900-tallet og de håndskrevne fra 1800-tallet. På den måde kan man for ex 200,- erhverve et unikt billede med patina til sin væg eller vindueskarm.

Forestiller mig også at sælge gamle nodehæfter enkeltvis (eller kilovis), så man kan bruge dem kreativt selv, fx til gavepapir, juledekorationer og andet. Med mere..

Jeg er godt klar over at min idé ikke gør mig rig, men tror I jeg vil kunne sælge produktet?

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Greenberg & Son Skrevet kl. 01:01

Hej Tritonus,

Jeg synes det lyder som en super god idé, specielt nu hvor du har 'varerne på lager'.

Jeg syntes ikke du skal sælge det i store mængder, så kan folk jo lave det du gør selv og så ødelægger du lid dit eget marked. Jeg syntes du skal lave nogle fede og unikke produkter, så det er bare at være kreativ og se hvad hæfterne alt kan bruges til.

Du kan lave en lille niche webshop og er sikker på der er et marked for det. Du kan måske også sælge det til butikker der sælger denne slags udsmykning.

God arbejdslyst!

//henrik

Greenberg & Son udfører kundeundersøgelser på små håndholdte terminaler.

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 03:24

Hej...

Jeg kunne forstille mig at de her slags ting ville være svære at sælge på nettet. Eller måske kunne du sælge det på auktions hjemme sider? Ebay, Lauritz, osv. 

Men jeg er ikke en ekspert, men det er bare hvad jeg kunne forstille mig. Tror bare ikke din målgruppe køber vildt mange ting over nettet endnu. Men du kan have lige så meget ret som jeg har, sikkert også mere. Ville bare henvise dig til auktionerne og måske dba.dk?

/Daniel:-)

Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 08:48

Hej Henrik og Daniel

Tak for positive input! 

Angående målgruppen så tror jeg faktisk ikke at det henvender sig til ældre mennesker, der ikke bruger internet. Tror snarere at det vil være relativt unge moderne mennesker der køber det. 

Jeg vil overveje at lave en niche webshop, som Henrik foreslår, og så kan jeg jo bruge auktionssider og andre handelssider til reklame for produkterne. Det bliver for uprofessionelt kun at benytte sig af disse sider, syntes jeg..

Men indtil videre tror jeg at det bliver ved overvejelserne. Er ikke sikker på at tiden rent faktisk er givet sig godt ud rent økonomisk...

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Skrevet kl. 11:43

Tritonus:
Men indtil videre tror jeg at det bliver ved overvejelserne. Er ikke sikker på at tiden rent faktisk er givet sig godt ud rent økonomisk...

Alt afgoerende pris, saa tror jeg at hvis du ligger dem paa en fair pris at det er i disse tider de vil saelge bedst. De er ikke alt for dyre men ret smukke er de. 

Tritonus:
Angående målgruppen så tror jeg faktisk ikke at det henvender sig til ældre mennesker, der ikke bruger internet. Tror snarere at det vil være relativt unge moderne mennesker der køber det. 

Jeg mener mest at hvis jeg skal koebe den slags kunst skal det nok vaere et sted jeg lige kom forbi og blev forelsket i det, men nu er jeg jo ogsaa bare en skide teenager dreng som er pisse kedelig angaaende kunst :-)

Held og lykke med det herfra! 

/ Daniel :-)

Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 11:56

Daniel Lehmann Jafari:
Alt afgoerende pris, saa tror jeg at hvis du ligger dem paa en fair pris at det er i disse tider de vil saelge bedst. De er ikke alt for dyre men ret smukke er de. 

Ja, og prisen er måske et problem. Nu ved jeg ikke hvad folk er villige til at betale, men da rammen alene koster 125,- (special størrelse - skal sendes fra USA eller special fremstilles), så skal vi i hvert fald op i 250,- før det kan betale sig for mit vedkomne. Der er muligvis billigere alternativer til rammer, men det skal også se ordentligt ud.

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Skrevet kl. 12:40

Tritonus:

Daniel Lehmann Jafari:

Ja, og prisen er måske et problem. Nu ved jeg ikke hvad folk er villige til at betale, men da rammen alene koster 125,- (special størrelse - skal sendes fra USA eller special fremstilles), så skal vi i hvert fald op i 250,- før det kan betale sig for mit vedkomne. Der er muligvis billigere alternativer til rammer, men det skal også se ordentligt ud.

Sjovt du siger det. Jeg er studerende i USA og bor hos min onkel herovre som har en bar, saa jeg har da lige sat nogle malerier i rammer. Rammerne passede ikke 100% men jeg skar et hvidt stykke papir ud paa samme stoerrelse som rammen og satte bag billedet, og saa billedet paa midten. Det saa faktisk ret fedt ud. 

Hvis du har en ramme derhjemme kan du jo proeve det og se hvordan det vil se ud?

Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 12:52

Ja, det er selvfølgeligt også en mulighed - og kan til tider være pænere, end hvis billedet bare er sat i ramme. Det er vist det der med et fint ord hedder passepartout.

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Skrevet kl. 12:55

Du kan maaske ogsaa tilbyde den service for lidt ekstra penge at hvis kunsten skal i den her dyre ramme som du betaler 125kr. for og bruger 5 min. for at saette i saa koster det lige lidt mere. Saa bestemmer folk jo egentlig selv, saa kan de kun blive tilfredse!

Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 13:03

Ja, det er også en god idé. Jeg må en tur på ramme indkøb og se, om det overhovedet kan lade sig gøre at lave "kunst" ud af det. Det kunne være smart at lave et koncept hvor kunden selv vælger billede og rammetype/farve. 

Det kræver bare, at jeg har en del rammer på lager, så jeg ikke skal bestille dem hjem enkeltvis fra fx USA.  Jeg må vist i banken og få forhøjet kassekreditten :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)