Jeg så lige tråden om WineWipes og tænkte, at hvis man kan sælge klude til at tørre rødvin af sine tænder, så må jeg også kunne finde på noget at sælge. Her er idéen: Jeg tænker at starte en webshop med salg af node kunst. Jeg har en stor gammel nodesamling fra 1800- og 1900-tallet liggende. Tanken er bl.a. at sælge gamle nodehæfter i indramning. Både fulde størrelser (25x35) og mindre udsnit. Se billeder af hæfterne her: http://www.grubbe.nu/nodekunst/ Der er måske mest salg i de engelske hæfter med billeder fra start 1900-tallet og de håndskrevne fra 1800-tallet. På den måde kan man for ex 200,- erhverve et unikt billede med patina til sin væg eller vindueskarm. Forestiller mig også at sælge gamle nodehæfter enkeltvis (eller kilovis), så man kan bruge dem kreativt selv, fx til gavepapir, juledekorationer og andet. Med mere.. Jeg er godt klar over at min idé ikke gør mig rig, men tror I jeg vil kunne sælge produktet? |
Hej Tritonus,
Jeg synes det lyder som en super god idé, specielt nu hvor du har 'varerne på lager'.
Jeg syntes ikke du skal sælge det i store mængder, så kan folk jo lave det du gør selv og så ødelægger du lid dit eget marked. Jeg syntes du skal lave nogle fede og unikke produkter, så det er bare at være kreativ og se hvad hæfterne alt kan bruges til.
Du kan lave en lille niche webshop og er sikker på der er et marked for det. Du kan måske også sælge det til butikker der sælger denne slags udsmykning.
God arbejdslyst!
//henrik