Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hamborg eller Berlin?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde tænkt mig at tage en lille påskeferie, med 3 overnatninger.

Det skal være i Hamborg eller Berlin. Hvad syntes i?

Og har i evt. gode ideer til Hotel eller andet sted at bo?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:40

Jeg ville nok vælge Berlin set ud fra byens historiske betydning. Den væltede mur er jo nærmest et must i dag. At lede efter fører-bunkeren kunne også være interessant.

Det eneste, jeg ville vælge Hamburg for, var at komme hen og se den gade, hvor Beatles i sin tid blev til the Beatles...

Hamburg var stedet, hvor de 3 første blev til et band og mødte Ringo...

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 14:57
Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 15:02

Poul Madsen:
... Jeg ville nok vælge Berlin set ud fra byens historiske betydning. Den væltede mur er jo nærmest et must i dag. At lede efter fører-bunkeren kunne også være interessant. ...

Berlin er også en rigtig spændende by, både kulturelt og historisk - byen har virkelig meget at byde på.

Ang. Berlin-muren og Førerbunkeren, så er der ikke helt så meget at se længere. Berlin-muren eksisterer stadigvæk, men som små ruiner rundt omkring i byen. Førerbunkeren kan man slet ikke se - resterne af den findes endnu, men de ligger langt under jorden (med et boligkvarter over sig). Det eneste man kan se af "bunkeren", er en planche med et kort samt en forklaring af historien og en omtrent position ("Hvis du kigger over mod bygningen til venstre for..." - eller noget i den stil).

Hamborg har jeg aldrig været i, så når mit valg falder på Berlin, er det på grund af dens kultur, historie og de mange oplevelsesmuligheder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17

Jeg ved godt, at der ikke er meget at se, men jeg går ud fra, at der findes guidede ture, hvor man også kunne høre om andre spændende steder.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Skrevet kl. 15:18

Super fedt med de gode råd.

Søger nok hotel i 3-500kr klassen, hvis det er muligt :-)

Fra Vejen
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  Medarbejderferie Skrevet kl. 15:30

Hej

Jeg ville nok vælge Berlin. Tjek www.weekendiberlin.dk hvis det skal være inde i byen eller www.schlossparkbadsaarow.de hvis det må være lidt uden for byen.

Håber du får en supertur.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 15:33

Poul, der findes mange tilbud og guidede ture rundt i byen - endda gratis.

Sandemans Tours i Berlin afholder gratis guidede ture med forskelligt indhold. Jeg har været på en af deres ture, hvor guiden var en studerende fra Skotland, som gennem 7 timer (skulle kun have varet i 3 timer) førte os rundt til "alt, hvad der er værd at opleve i Berlin".

Selvom det var i december, og p*ssekoldtBig Smile, så var det virkelig inspirerende og det hele værd, at deltage. Det kan varmt anbefales at tage sådan en tur.

I øvrigt kan du, ved at følge linket, se en liste over de forskellige steder og seværdigheder, man kommer forbi på sådan en tur.

Jeg skal lige tilføje, at selvom turen er gratis, så lægges der op til at man giver guiden en "skilling" ved turens afslutning, som tak for en god oplevelse (dog er det frivilligt). Vi gav gladeligt nogle euro, da vi havde haft en rigtig god og lærerig oplevelse.

Fra Berlin
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:58

Jeg bor tilfældigvis i Berlin, og skal da gerne komme med en lille anbefaling.

hrs.de kan man finde hoteller i alle prisklasser og områder - Lad endelig vær' med at lave den typiske "dansker-turist" og finde et hotel ved Ku'damm. Berlin ER mere og andet end vest! Find i stedet et hotel som ligger i Mitte - Så har man efter min mening et bedre udgangspunkt.

Sandemanns guidede ture til fods er som tidligere nævnt virkelig en god mulighed. De starter fra Starbucks ved brandenburger tor kl. 11, 13 og 15 hver dag (måske også oftere i ferien).

En lille rettelse - Der er masser af undergrund at se. Berliner Unterwelten er bl.a. en mulighed. Jeg vil dog mene, at det er for de mere "erfarne" turister - Der er masser af andre ting jeg hellere ville se på mit første besøg.

Der er lidt for en hver smag i Berlin, så kom bare afsted :)

(Håber jeg har lavet indlægget rigtig - Det er mit første selvom jeg har kigget med længe :) )

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Skrevet kl. 16:35

Tak for alle de gode råd :-)

Kom endeligt med flere :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)