Hvor lang tid går der før der kommer gang i forretningen. Er det normal at der skal bruges en del penge på annoncering for tiltrække køber. Jer som har webshop, har i fået sucess. Hvornår kom der gang i jeres webshop og hvor mange penge bruger i på annoncer og hvor annoncere i ? |
Jeg har ikke erfaring med webshop. Men jeg har ladet mig fortælle, for "almindelige" butikker, at man siger de første 2 år er opbygning, hvor der ikke "tjenes penge", men kun er til løn. Og tredje år er så året, hvor man ser om man overlever, og hvor man begynder at tjene penge.
Hvad angår annoncering, så er det helt klart vigtigt. Jeg kan ikke sætte kroner på, men jeg kan huske noget jeg en gang har set i fjernsynet.
Der var for år tilbage et program, næsten en form for "reality game show", hvis man kan kalde det sådan, hvor iværksættere kæmpede om den bedste idé, forretning osv. I dette program kom fremtrædende og succesfulde erhvervsfolk og kom med råd.
Der kom bl.a. Lars Larsen (dyne-larsen) og han sagde i hvert fald, at man - specielt i starten - skulle bruge stort set alt hvad man havde i overskud på annoncering, så ens navn og formål kom til kendskab hos sit segment.
Så annoncering er i hvert fald rigtig vigtigt!