Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang tid går der før der kommer gang i forretningen. Er det normal at der skal bruges en del penge på annoncering

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor lang tid går der før der kommer gang i forretningen. Er det normal at der skal bruges en del penge på annoncering for tiltrække køber. Jer som har webshop, har i fået sucess. Hvornår kom der gang i jeres webshop og hvor mange penge bruger i på annoncer og hvor annoncere i ?

Fra Jyllinge
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:53

Jeg har ikke erfaring med webshop. Men jeg har ladet mig fortælle, for "almindelige" butikker, at man siger de første 2 år er opbygning, hvor der ikke "tjenes penge", men kun er til løn. Og tredje år er så året, hvor man ser om man overlever, og hvor man begynder at tjene penge.

Hvad angår annoncering, så er det helt klart vigtigt. Jeg kan ikke sætte kroner på, men jeg kan huske noget jeg en gang har set i fjernsynet.

Der var for år tilbage et program, næsten en form for "reality game show", hvis man kan kalde det sådan, hvor iværksættere kæmpede om den bedste idé, forretning osv. I dette program kom fremtrædende og succesfulde erhvervsfolk og kom med råd.

Der kom bl.a. Lars Larsen (dyne-larsen) og han sagde i hvert fald, at man - specielt i starten - skulle bruge stort set alt hvad man havde i overskud på annoncering, så ens navn og formål kom til kendskab hos sit segment.

Så annoncering er i hvert fald rigtig vigtigt!

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 13:03

Hej Adnan,

Forvent at din indtjening i begyndelsen skal dække dine faste omkostninger, minus løn, og resten skal bruges til markedsføring (læs Google).

Efterhånden som omsætningen stiger, følger omkostningerne ofte med i samme takt, desværre.

Løn er en luksus, som er de færreste iværksættere forundt de første år ;-)

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 17:14
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:21

Promovering er klart det vigtigste.
Lad os antage du har verdens bedste idé som tja alle nok synes når de starter forretning, så kan det være en noget så god idé men hvis den ikke bliver set så får du jo ikke solgt noget.

Dog er der maaaange måder at reklamere forholdsvis billigt på.

1. bed spejderne eller sportsforeningen om at bringe reklamer rundt.

2. Bed om tilladelse fra politiet og smut ned på gågaden og sælg dit produkt.

3. SEO.. nok den vigtigste del i det hele hvis du har en hjemmeside. Kan du selv eller gider at sætte dig ind i det så er det ganske gratis.

Og så videre. Jeg har selv startet virksomheder der måtte lukke ned på grund af for lidt omtale så mit råd vil være, lad være hvis ikke du har modet på at promovere selv eller betale dig fra det. Det er en lang sej process. Trust me :P 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:39

Adnan:

tak for jeres bidrag.

flere ?

Der er jo mange ting der spiller ind. Konkurrence, marked, efterspørgsel osv. Er det en webshop du vil løfte sløret for?

Martin

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 17:41

Børnesko.Ikke mærkevare

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:47

alle nye på et markedet skal lige have opbygget sit brand , jo hårdere konkurrence jo hårdere er det så forsætte der ud ad , lav alt muligt brand markedsføring artikler god service , gode tilbud ,

giv den bare gas som vi iværksættere gør og tro på det , det giver ekstra energi .

husk alt start er svær giv ikke op

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 19:31

Tak,

Hvor mange penge bruger i sådan ca pr måned på annoncerriing?

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:34

Adnan:

Tak,

Hvor mange penge bruger i sådan ca pr måned på annoncerriing?

Det er et meget generelt spørgsmål du stiller, som ikke kan hjælpe dig ret meget. Når man snakker markedsføring er det ligemeget, hvor meget det er i kroner og øre - dét der tæller er din konvertering. Hvis du bruger 1.000,- på markedsføring, ja så skulle du jo gerne have 1.200,- ind igen - også er det ellers bare at få brugt alle de penge du overhovedet kan bruge på markedsføring - for du tjener jo på at bruge penge.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)