Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverteringer via Google Adwords

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har de sidste par uger kørt nogle Adwords kampagner på de søgeord, hvor min shop ikke så godt på de organiske søgeresultater.

Det der så undrer mig er, at stort set alle konverteringer (salg), der har været i shoppen i disse to uger fremstår som et resultat af Adwords kampagnerne, på trods af, at jeg kan se nogle helt andre henvisningssider ud for de salg, der har været i perioden.

Hvordan kan det være, at Adwords "tager credit" for de konverteringer, som er fremkommet via organiske søgninger? Sådan var det da ikke tidligere!!!

Tidligere lå konverteringsraten for Adword på omkring 1,5%. Nu ligger den på 8-9%. Det er da helt galt .....

Nogen der har nogle bud på, hvordan denne fejl er opstået? Er det noget jeg har lavet forkert i forbindelse med opsætning af kampagnerne?

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 19:29

Hej Lise.

Du skal være velkommen til at ringe mig i morgen. Så skal jeg gerne se på din problemstilling UB.

Med venlig hilsen

Johannes

6171 2111

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 09:45

Hej Lise

Mit bud er at brugeren først har klikket på AdWords annoncen, og kigget, og vendt tilbage ved et senere besøg og købt. I AdWords vil dette blive registreret som et salg fra adwords. Du kan læse mere i mit tidligere blogindlæg der beskriver præcis den problemstilling:

http://www.amino.dk/blogs/webanalytiker/archive/2011/01/18/hj-198-lp-min-adwords-og-analytics-giver-forskellige-data.aspx

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 13:40

Gid det var så vel! ;-) Johannes har været så rar at kigge mine sider efter i sømmene, og der viste sig at være en fejl i et sporingslink på en ny side.

Var ellers lige begyndt at tro på effekten af Adwords annoncer ;-)

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 16:00

Hej Lise.

Hvad er dit rationale for ikke at annoncere på søgeord, hvor du allerede ligger godt organisk?

Jeg tror næsten jeg kan gætte mig til dit svar, men hvis du ligger godt organisk, så bør du samtidig kunne opnå en høj Quality Score på disse søgeord - og dermed en lav pris for en ekstra chance for et klik.

Mvh Troels.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)