Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp ang. rykkerprocess

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er! 

I den første rykker har man skrevet datoen forkert, 1.3.2011 i stedet for 1.4.2011. For mig virker det som en betydningsfuld detalje, som vil kunne bruges af modparten. Hvad mener i? Hvordan skal rykkerprocessen fortsætte? Skal man i rykker nr. 2 gøre opmærksom på, at man i første rykker altså har skrevet datoen forkert? 

På forhånd tak og med venlig hilsen :) 

Linnart S Felkl

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan evt. for at være på den sikre side ignorer den første og sende en ny første. Vil jo kun udsætte det 10 dage. Ellers bare helt glemme den første og fremsende inkassovarsel.

Der er ingen krav om antal af rykkerbreve. Så det er sådan set ligegyldigt andet end at du nu ved, at din debitor åbenbart ikke vil betale

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38

Brian Schou Larsen:

Du kan evt. for at være på den sikre side ignorer den første og sende en ny første. Vil jo kun udsætte det 10 dage. Ellers bare helt glemme den første og fremsende inkassovarsel.

Der er ingen krav om antal af rykkerbreve. Så det er sådan set ligegyldigt andet end at du nu ved, at din debitor åbenbart ikke vil betale

Hej Brian.

Tak for dit svar. Burde jeg i min inkassovarsel så helt ignorere første betalingspåmindelse? Normalt ville man jo skrive noget i stil af, at man nu har sendt betalingspåmindelser, men disse ikker er blevet betalt. Derfor ser man sig nu nødsaget til osv osv. 

Mvh

Linnart S Felkl

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:44

Linnart Sining Felkl:

Tak for dit svar. Burde jeg i min inkassovarsel så helt ignorere første betalingspåmindelse? Normalt ville man jo skrive noget i stil af, at man nu har sendt betalingspåmindelser, men disse ikker er blevet betalt. Derfor ser man sig nu nødsaget til osv osv. 

Så skriver du bare 1/4, da det jo er den dato du fremsende den.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)