Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal bruge en simpel kalender - kender du en?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften alle,

Jeg synes, at behøve en form for kalender til at holde styr på ting.
Alle mine opgaver er overordnet set registreret med alle relevante info og tidspunkter i mit eget projektstyringssystem.

Men for den enkelte dag laver jeg gerne en minutiøs tidsplan dagen før. Det foregår oftest ved at repetere den i hovedet 2-3 gange, plotte det ned med store krusseduller på et helt A4 ark eller oprette en note på min mobil.

Alle dele er besværlige.
Ulemperne er henholdsvist at jeg kan glemme hvad jeg skal huske, at jeg skal finde papir frem + holde styr på papir + papir koster penge og det er da lidt dumt at bruge så meget papir, min mobil synkroniserer ikke disse noter - så jeg skal huske, at tjekke min mobil for huskelser.

Hvad jeg søger, er et online alternativ til en skrivebordskalender/kalenderbog - en kalender man bladrer hvér dag og som der er et par linjer til at skrive noget på, cirka for hvert kvartér.

Men hvilken løsning kan jeg bruge til dette? Jeg har forgæves søgt på nettet og nysgerrigt spurgt til hvad andre bruger. Google Calendar virker for avanceret til formålet. Andre store systemer er også for tunge - jeg vil ikke igennem en masse pjat med nye events, vælg deltagere osv. - Jeg skal bare have en tidsinddelt notesblok.

Hvad vil du anbefale?

Jeg vil meget gerne, at løsningen er portérbar (kører via web eller understøtter Win/Lin/Mac og sync). - Gerne som Android app med online sync til PC.

Håber det er muligt!
Ellers må vi have en ung iværksætter til at lave det :-)

God uge og arbejdslyst til alle.

- Sune Westphalen

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 23:41

Hej

Google calender den kan nermest alt...?

Preben

Tilmeldt 30. Mar 10
Skrevet kl. 23:43

Preben:

Hej

Google calender den kan nermest alt...?

Preben

Ja - men det er jo også pointen - den er for avanceret til formålet.
Søger noget simpelt.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 23:53

Evt lav en lille widget der evt. kan hente oplysningerne fra dit projektstyrings system?

Det burde være til... Afhængigt af hvad man bruger som OS forstås. :-) 

Tilmeldt 30. Mar 10
Skrevet kl. 23:58

Arendtsen:

Evt lav en lille widget der evt. kan hente oplysningerne fra dit projektstyrings system?

Det burde være til... Afhængigt af hvad man bruger som OS forstås. :-) 

Jeg har overvejet det - men jeg sætter mig gerne ned og opretter opgaver af mange timers arbejde som strækker sig over dage - måske uger.

Hvis bare jeg ville have data fra mit system var det intet problem! Men jeg fx skrive "Opgave ditdat - ring til kunde". Skal jeg gøre det i mit projektstyringssystem skal jeg oprette en ny opgave, hvilket tager en del tid da der er mange felter at udfylde og alternativt skal det oprettes som en kommentar, men så er der intet styr på det - tidsmæssigt :-)

Desuden så kan det slet ikke holde styr på minutter - tidspunkter registreres i dage.

Er det evt. et dårligt projektsstyringssytem jeg har mig? Af dem jeg kender til - Assembla, BasecampHQ, Tasks, osv. er der ingen der giver mig en mulighed for hurtigt at lave en opgave/underopgave.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 00:39

Blanye:

Desuden så kan det slet ikke holde styr på minutter - tidspunkter registreres i dage.

Er det evt. et dårligt projektsstyringssytem jeg har mig? Af dem jeg kender til - Assembla, BasecampHQ, Tasks, osv. er der ingen der giver mig en mulighed for hurtigt at lave en opgave/underopgave.

Jeg bruger pt redmine.
Hvilket som sådan er ganske fornuftigt... men overvejer dog at udvikle mit eget da jeg mangler nogle ret vigtige ting. (I min verden)

Alternativ skal du installere en widget ting ala postit notes.
Og så skrive opgaverne ned på den... så har du også hele tiden på skærmen. :-) 

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 126
Fra  SuperEvent ApS Skrevet kl. 00:31

Jeg tror google-kalenderen er det bedste bud. Den kan mange ting, men kan også bruges meget simpelt, hvis man ønsker dette.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:15

evernote.com ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)