På hjemmesiden skriver du 80/20 share. Vil det sige, at hvis jeg sælger en tjeneste til 50 kr., så får jeg 40 kr. sat ind på min konto? Eller skal teleselskaberne først have deres andel
Ja undre mig også over den 80/20 share.
Med venlig hilsen
Àsgeir Gunnarsson
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
Hvis du skal modtage penge så skal du have et keyword (det ord dine kunder sender i en sms) og det koster 100 kr + moms. Dog har vi i IQsms den mulighed (som vi pt tester) at du kan få et gratis keyword som så bliver prefixet med IQ. Så vælger du asgeir som keyword gratis så skal dine kunder sende en sms med "iq asgeir" til 1277.
Àsgeir Gunnarsson:
Ryger pengene direkte ind på ens konto?
Når vi modtager opgørslen fra vores leverandør så går vi igang med at overføre dem til din konto. Teleselskaberne tager sig god tid til at betale tilbage.
Overtakseret sms er desværre et produkt som teleselskaberne ikke er så interesseret i at markedsføre fordi de står med aben hvis deres kunde ikke vil betale telefonregningen. Det er nemlig den vi er afhængige af.
Det kom frem at DR under finalen til X-Factor fik 500.000 sms'er ind så havde de et underskud på 2-3000 kr på afstemningen. Her er det igen teleskaberne som skummer fløden mens vi andre kan tage det der falder ved siden af :D
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Men er vi enige om om at profitten lægger på ca. 30 kr. pr. 100 kr. solgte tjenester
Det er noget rod med den beregning du laver, hvor du fratrækker hhv. moms og skat. Det skal jo trækkes fra og betales uanset om du sælger produktet via sms, dankort eller kontanter.
En beregning vi alle kunne bruge til noget ville være en hvor moms og skat ikke er med i regnestykket, så det er sammenligneligt med andre produkter, og de reelle udgifterne ved selve sms-betalingen derved er tydeligt.
Når du skriver betalingsmuligheder, mener du så via en overtakseret SMS eller via microbetaling.
Hvis det er en fysisk varer der leveres udenfor mobiltelefonen, kan du med fordel anvende microbetaling, hvor du kan tage betaling op til 225,- for et produkt.
Dette skal så godkendes ved de 4 teleoperatører der afgør hvilket procentsats de vil tage for håndtering af betalingen. Typisk mellem 6 og 15%
Det er korrekt at overtaksering er "dyrt" for dig, hvis du vælger den løsning, men jeg ser ikke den som optimal, hvis det er fysiske varer.
Du er velkommen til at kontakte mig for mere information.
Nu ved jeg ikke, hvad det er du vil sælge via sms, men er der tale om en fysisk vare, kan jeg tilbyde dig en løsning, hvor teleselskaberne kun tager 10% i stedet for de 35%
Men så skal der være tale om en fysisk vare, som dine kunder kan få i hænderne.
Hvis du sælger en vare til 100 kr (80 kr + moms)
Så får du 88 kr tilbage (70 kr + moms) og så er der også taget højde for det retursvar du skal sende ud til kunden.
Hvilke begrænsninger har systemet. Er der nogen abonnenter m.m. som ikke kan betale med der telefon. F.eks. dem der har taletid eller erhvervsabonnement