Jeg er lige begyndt at lege lidt med Mailchimp og det går forrygende!
Jeg har dog brug for hjælp til en lille ting. Lad os sige at jeg gerne vil sælge et produkt på min hjemmeside, men at folk kan downloade en light version ved at give mig deres mailadresse. Efter nogle dage sender jeg dem så en mail via de autoresponders jeg har sat op i Mailchimp og efter nogle flere dage kommer der én mail til og så videre.
Målet er selvfølgeligt at få dem til at købe den fulde version, men hvordan sikrer jeg mig, at de ikke bliver ved med at modtage de opsatte autoresponders, hvis de vælger at købe undervejs?
Det skal lige siges at hjemmesiden, hvor salget skal foregå er en Wordpress hjemmeside og jeg regner blot med at sætte en Paypal salgsknap op.
Nogen der kan greje hvordan det kan gøres?
Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+
Jeg er i gang med nøjagtigt det samme og det, du skal gøre, er:
1. Opret en autoresponder - du kan eks. kalde den "Nye kunder"
2. Opret et antal beskeder under denne autoresponder
3. Hver af disse beskeder skal så have deres eget tidsinterval - eks. efter 2 dage, efter 5 dage osv.
Desværre tror jeg, at du bliver nødt til at håndtere det manuelt, når du bruger Mailchimp, med mindre der er en eller anden form for integration overtil din hjemmeside.
Hvad er din hjemmeside lavet i? Joomla? Wordpress? Noget helt tredie? :)
Jeg har helt tjek på at sætte autoresponders op, men min udfordring er, at de gerne skal stoppe, såfremt den tilmeldte køber mit produkt. Ellers bliver han jo bare ved med at blive spammet med mails, selvom an har gjort som han skulle :)
Kan du forklarer lidt mere om Api, hvis det kan løse det, så mailene stopper, såfremt en tilmeldt har handlet.
Hvis du også brænder for e-handel, SEO og andre former for online markedsføring, så find mig på Google+
API'et fungerer som en webservice, som Mailchimp udstiller. Dvs. du kan aftage webservicen og interagere med Mailchimp direkte.
Mailchimp udstiller en wsdl fil, som forklarer hele setup'et omkring webservicen. Den kan du så bruge til at generere en såkaldt proxy klasse, som i princippet gør arbejdet for dig. Jeg ved det lyder kompliceret, men det er det egentlig ikke.
Du har tilfældigvis ikke et link til mailchimp, hvor jeg kan læse om, hvordan jeg kommer i gang med at sætte det op? Har lidt svært ved at finde det på deres side :)