Hej Er der nogen, der vil dele ud af deres succeser, når det kommer til import fra Østen, salg af varerne og kvaliteten af disse? Med andre ord: kan det betale sig? Michael |
Til dig, der importerer: har du succes?
- 1
Jeg har importeret en masse forskellige varer fra østen igennem de sidste 10 år primært fra Kina. Ved grundig research kan man virkelig finde de helt rigtige priser. Kvaliteten på varerne er dog en hel anden snak. Det tager virkelig lang tid at finde den rette leverandør, der lever op til en standard ift kvalitet, der er acceptabel. I vores tilfælde er selv den rette leverandør af og til ret kritisabel. Når man først har fundet en god leverandør, så hellere blive der og arbejd på kvaliteten med vedkommende. Vi betaler f.eks. ekstra for en grundig kvalitetskontrol inden varerne bliver pakket og sendt, og vi har desuden også "returret" på ødelagte varer eller varer af dårlig kvalitet. Man kan nemlig aldrig være sikker på, at samme vare ved anden levering er den samme som første. |
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
Hej Michael, William har faktisk nævnt det væsentlige, der kommer en masse skrammel fra Kina og der kommer en masse godt. Hvis jeg skulle hente varer derude igen ville jeg tage derud og se fabrikkerne og få en fornemmelse for virksomheden og produkterne. I Kina handler man primært med et ansigt og ikke med et firma. Jeg har gamle kontakter jeg har mødt i Kina men aldrig har handlet med, de skriver stadig flittigt og fortæller om løst og fast (mest fast). Er du i situationen at du ikke lige kan komme derud, så er der flere mennesker på Amino der har service og hjælper med den slags - personligt ville jeg så også bede om en "Trade Reference" sp du kan tale med andre om hvordan sammenarbejdet er. Som William har slået på også QC, QC QC og få evt. en aftale om bytning af defekte/dårlige varer, selvom den nok er svær at sluge for mange kinere, men det ved William mere om.... Du skal ikke generelt være bange for Kina, men være vågen...
|
Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.
Hej |
Hej Tak for savrene til Jer alle. Meget brugbart. Jeg overvejer at importere nogle smykker, som bare på fritidsbasis til en start skal sælges på Trendsales. Michael |
Så husk lige på det kræver at du er import registreret. Er der tale om ædelmetalholdige smukker skal du være tilmeldt ædelmetal kontrollen. Mvh Ravn
|
Mig bekendt skal man være importør reg. så snart man importere vare til videresalg. Ravn |
Korrekt Ravn! Det fremgår af Toldlovens § 29. Her er ingen nåde uanset beløbsstørrelse eller omfanget af importen. Bordet fanger første gang, der importeres til erhvervsmæssig brug. |