Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissætning af produkt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa

Mit nye produkt koster 100kr ved konkurrenten som er i udlandet og sælger til danmark, dvs. der er ingen moms. Jeg ønsker at være konkurrencedygtig på prisen. Så jeg overvejer at sætte min pris til 75kr + moms, så koster vores produkt 93,75 med moms. Altså billigere end konkurrenten.

Jeg tænker så umiddelbart, hvis vi sætter prisen til 100kr + moms istedet, så får virksomhederne momsen tilbage og har så dermed kun betalt 100kr og har handlet med en dansk virksomhed istedet for en udenlandsk, dvs. dansk kvittering, moms osv. 

Så det burde være nemmere at handle med os, og prisen er den samme.

Det jeg gerne vil er at finde den mest optimale pris, altså der hvor jeg tjener og sælger mest. Vi kan godt levere det til 75kr, men det bliver knebent så. Til 100kr har vi råd til at levere bedre service, men er tilsyneladende kun ligeså billige som konkurrenten.

Noget helt andet er at private vel ville gå helt hus forbi, fordi de er ligeglade med papir arbejdet og tilsyneladende sparer 25kr ved at købe hos konkurrenten.

Input og forslag modtages med kyshånd? og ja, det er med vilje at jeg ikke har nævnt produktet :)

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:08

Det kommer an på hvem du slår efter er det B2B eller B2C.

Som B2B kunde så vil jeg hellere købe i Danmark end i Udlandet, hvis prisen er identisk. Dels fordi det er dansk faktura og ikke noget med at skulle rode at "Køb i EU"-Angive. Og dels fordi at det er en Dansk virksomhed.

Som B2C kunde vil jeg købe hvor der er billigst (Medmindre det er et produkt hvor jeg f.eks. kunne finde på at skulle bruge Support, så ville jeg tage den Danske)

Har du overvejet at sælge det som 2 forskellige produkter? Du kan evt. sælge det til erhverv og så smide gratis support eller lignende oven i.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:23

2 brandnames som du foreslår er lige pt. ikke en mulighed.

Hvad vil i tro er bedst? Starte med en høj pris og sætte ned senere, eller starte lavt og sætte op senere?

Produktet er selvsagt noget vi skal have volumen på før det batter noget.

Hvad med at tage 100kr+moms for produktet, og så tilbyde alle der signer op 10 Voucher-koder som giver 15% rabat til 10 forskellige venner? Det kunne også hjælpe til med at sprede kendskabet.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 20:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Hejsa

Mit nye produkt koster 100kr ved konkurrenten som er i udlandet og sælger til danmark, dvs. der er ingen moms.

Der er skam moms på produkter fra udlandet. Afgiftspligtige virksomheder skal selv afregne momsen via momsregnskabet. Det kaldes reverse charge.

Når man som momsregisteret person handler med en virksomhed i et andet EU-land eller udenfor EU har man altså den likviditetsmæssige fordel, at momsen bliver i egen lomme, indtil den skal afregnes. 

Når man handler med en dansk virksomhed, betaler man som bekendt momsen med det samme sammen med fakturaen.

Udenlandske virksomheder, der sælger til privatpersoner, skal momsregistreres i Danmark eller et andet EU-land.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32

Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:

Der er skam moms på produkter fra udlandet. Afgiftspligtige virksomheder skal selv afregne momsen via momsregnskabet. Det kaldes reverse charge.

Inden vi kaster os ud i momsens mystik og kommer med diverse bud på hvordan momsen hænger sammen mangler vi et basalt udgangpunkt. Hvad er det for en en type produkt vi taler om.....

"Reverse charge" eller på dansk "omvendt betalingspligt" er ikke sædvanen, men en udtagelse, som stort set kun bruges i forbindelse med trekantshandel og ved Udenlandske virksomheders levering af ydelser her i landet, jf. lovens § 46, stk. 1, nr. 3.

Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:

Udenlandske virksomheder, der sælger til privatpersoner, skal momsregistreres i Danmark eller et andet EU-land.

Hvad bygger du dette på ???

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:58

Der er tale om en service ydelse ... altså ikke et fysisk produkt :-)

En analyse ... vil ikke nærmere ind på hvad det er vi skal analysere :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:06

Starte med en høj pris

Hvis du med den høje pris mener 125 i forhold til lige under 100 - så hellere tage 125. Det er ikke mange der gider spare 25 på et produkt. Hvis det samtidig er et fysisk produkt vil man "føle" sig mere sikker, men med nutidens "køb & smid væk" kultur så køber man bare noget nyt.

Men der er sjældent nogen der vurderer 100 kontra 125 med mindre det er nabobiksen der har varen 20% billigere-

sætte ned senere

Kun hvis det skønnes nødvendigt, det er ikke altid lav pris øger salget.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)