Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense viser ikke de reklamer jeg ønsker.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan starte med at oplyse min hjemmesides navn, ikke for at reklamere men det er nu nemmere at få hjælp hvis man selv gør lidt for det.

www.belo.dk

Jeg har rodet med adsense i et stykke tid nu, og kan ikke selv finde ud af det. Jeg har en side som skriver guides om Runescape(et spil), og selvfølgelig vil jeg gerne have relevante reklamer.

Men hver gang jeg tilføjer google adsense viser den ikke nogle relevante reklamer, den viser rygestop, og slankemidler osv.

Jeg har haft reklamerne på min side i flere måneder men har fjernet dem fordi at de intet er værd.

Jeg vil rigtig gerne have den til at vise reklamer for online spil eller bare spil generelt.

En af mine engelske venner sagde at jeg bare skulle lave siden engelsk så havde den en masse keywords at gå ud fra. Men min side skilder sig ud netop fordi den er på dansk.

Er der ikke en haj som vil være mig behjælpelig med at få google adsense til at stille ind på disse slags reklamer?

Jeg bruger andre reklamemidler og det genspejler sig utrolig meget i min sides kvalitet, så hvis det ikke ser så pænt ud er det fordi at jeg experimentere med andre former for reklame.

Fra Ballerup
Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Fra  WebSights Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen,

Jeg ved ikke om jeg er en haj til AdSense, men jeg har da arbejdet med det i et par år på mine egne sider og er rigtig godt tilfreds med det.

Google AdSense virker på den måde, at sidens tekst løbes igennem, så AdSense bliver klar over hvad siden handler om. Hvis du gerne vil have annoncer vist for spil og onlinespil, så er det vigtigt, at du skriver om spil/onlinespil (og bruger ordene spil/onlinespil) på hver af de sider, hvor AdSense annoncerne er placeret.

Det kræver naturligvis også, at der er nogle som ønsker at annoncere for spil/onlinespil, men det er der jo nok :-)

Hvis der er meget lidt tekst på en side, så kommer der også tilfældige annoncer, som f.eks. rygestop og slankemidler. Det er fordi at AdSense ikke kan finde ud af hvad siden handler om, hvis der kun er meget lidt tekst.

Håber at det kan hjælpe dig videre, du kan jo prøve det af på én af dine sider :-)

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Allan er inde på, er Google AdSense baseret på kontekst på siden - og eftersom programmet kun kan læse tekst, kan det kun tage udgangspunkt i den tekst, du har på siden - som i dit tilfælde netop er forvirrende.

Kig f.eks. på denne side http://belo.dk/runescapeskillguides.php - hvad handler den om i en søgemaskines øjne? Cooking, construction, strength eller...Google adsense kan ikke umiddelbart finde ud af hvad siden handler om (med rette).

Prøv evt. at tjekke dine URLer i dette værktøj - her kan du tilnærmelsesvist se, hvordan en søgemaskine opfatter dine sider.

Alt dette betyder, at du bliver nødt til at lave om i din sides struktur og lave nogle mere specifikt segmenterede tekster.

Brug evt. også googles sektionsmålretning som du kan læse mere om her og her

/JG

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som JesperG og Allan nævner, så handler det om sammenhængen mellem de ord, du benytter i dine websiders tekstindhold og de reklamer, der bliver vist.

AdSense har i dit tilfælde 55 ord at gøre godt med, når den skal finde relevans mellem tekstindholdet og udbuddet af reklamer - det er ikke meget, og slet ikke nok til at kunne målrette annoncer ud fra en - nærmest ikke eksisterende - sammenhængen. 

JesperG:
... Prøv evt. at tjekke dine URLer i dette værktøj - her kan du tilnærmelsesvist se, hvordan en søgemaskine opfatter dine sider. ...

Eller dette værktøj til websideanalyse, som viser flere informationer (jeg kender tilfældigvis ham, der har udviklet det).

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tager lige denne tråd op igen...

Jeg har lidt af det problem som der bliver snakket om i tråden.... min google adsense opføre sig mærkligt jeg har bedt om at kun at få tekst annoncer, men der kommer åbenbart kun billeder. Nogle gange føles det lidt som span "Det er ikke løgn der den 100.000 der besøger siden". hvilket jeg syntes er pisse ondsvagt. Da jeg stort set ikke har noget tekst på siden kan jeg forstå, at det er et problem for adsense, at finde ud af hvad min side går ud på.......

ER der nogle som ved hvad jeg kan gøre ?????

Kan desværre ikke oplyse om hjemmesiden den den ikke er officelt endnu...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)