For at gøre en lang historie kort, så har vi købt en tjenesteydelse hos et fragtfirma i Danmark, om at få sendt 31 flyttekasser fra Danmark til Spanien. De blev fint afhentet, men da de ankom var størstedelen af tingene der kunne smadres smadrede. Kasserne var fuldsstændig våde, nogle af dem halvt åbne fordi de var gået i stykker. Vi havde fået smadret fladskærme, industrisymaskine, vinglas, tallerkner, xbox, statuer og en masse andet. Vi havde tegnet forsikring for 97000 og ville derfor logisk nok gerne have erstatning for de ting der var smadrede. Vi startede derfor en erstatningssag på omkring 45000 dkr. De blev ved med at sige vi skulle snakked med UPS (som reelt fragtede tingene) men de nægtede at have noget med os at gøre, da de jo kun var underleverandører og det var ikke dem vi havde købt servicen af. Efter 1 måned valgte vi at tage sagen til forbrugerklagenævnet, hvilket vi mener vi helt sikkert burde vinde. Men nu har jeg været inde og tjekke omkring firmaet (*********) på deres CVR nummer og har fundet ud af de først startede op i okt 2010 og vi bestilte vores flytning d. 17. nov 2010. Mit spørgsmål lyder derfor på, hvad sker der hvis virksomheden erklærer sig selv konkurs nu. Vil vi så stadig være berritiget til erstatning eller vil vores penge så være gået tabt?
På forhånd tak! |
Hej du skal ind og se på forsikringen måske om jeres indbo forsikring dækker.
I har forhåbentligt tegnet en forsikring på forsendelsen, reglerne for skader på gods som transporteres de er efter vægt og ikke nødvendigvis efter værdi.
Reglerne for hvem der har ansvaret for en skade er noget indviklet når det er transport.