Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hovedopgave - Markedet for webløsninger.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er. 

Nu er det tid til at skrive min hovedopgave i forbindelse med afslutningen af min kortere videregående uddannelse som markedsføringsøkonom, og den problemstilling jeg har valgt at arbejde ud fra er som følgende: 

#  Hvordan ser markedet for webbaserede løsninger ud for henholdsvis små- og mellemstore virksomheder ud?

# Hvilken overordnet markedsstrategi bør der anvendes i forbindelse med førnævnte marked 

Her i sær kunne jeg godt bruge lidt hjælp til at finde ud af hvordan jeg finder ud af hvordan markedet for små- og mellemstore virksomheder indenfor Webbureau (CMS, Webshop og lignende) er? 

Og hvilken en markedsstrategi man ville vælge som en lille virksomhed placeret i en mellemstor by, bør man satse lokalt og hvis ja - Bør man så overhovedet taget resten af markedet i betragtning - Altså udenfor byen? 

Håber virkeligt i kan være mig behjælpelige!! 

Mvh.

Rasmus Møller Pedersen

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:49

Rasmus:
Og hvilken en markedsstrategi man ville vælge som en lille virksomhed placeret i en mellemstor by, bør man satse lokalt og hvis ja - Bør man så overhovedet taget resten af markedet i betragtning - Altså udenfor byen?

Kommer an på ens ressourcer og kompetencer - i forhold til hvilke segmenter man vælger at servicere. Her er de fleste nok ikke så kreative igen og holder sig lokalt. Hvis man laver individuelle løsning er det også klart en fordel at mødes med kunden ansigt til ansigt, og gerne nogengange have tæt daglig telefonisk kommunikation.

Hvis man fokuserer på at servicere et større segment kan man reducere arbejdstimer per kunde ved at genbruge det man allerede har udviklet. 

Jeg har eksempelvis læst om en gut der lavede en webløsning til noget der var brugbart i forhold til større sejladser. Det gav ham en stor kunde i Australien og en mulighed for at servicere et segment der er globalt og vidtspredt. Omvendt kan du jo også vælge at servicere alle pizzariaer i området. Den fik Jesper Buch jo så lige neglet kreativt med at ramme hele segmentet med Just-Eat. 

Det kan også tænkes at en person er så dygtig og laver noget så enkeltstående skræddersyet at prisen er høj og geografien ikke er vigtig. Her tænker jeg på dengang gabocorp.com kom frem og lavede noget superfedt i Flash. Det var før de fleste IT-folk herinde blev født ;-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:01

Firmaet der her er tale om er nystartet i 2010, og har meget begrænsede midler. Segmentet indtil videre består af forskellige virksomheder, men dog i begrænset mængde da alt start går ud fra sit personlige netværk

Som alle andre webbureauer har de udviklet deres eget unikke webshop og CMS system, som der bliver tilbudt kunderne. Men igen, det er noget de fleste også har. Der satses på en høj brugervenlighed og at brande sig på servicen. Udover kreativiteten. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)