Jeg var til møde med vores AdWords team i dag og en af de ting vi vendte, var muligheden for at smide en cookie på den besøgendes PC og bruge det til markedsføring på indholdsnetværket. Man kan f.eks. vælge udelukkende at vise annoncer på indholdsnetværket til de brugere, der endnu ikke har foretaget et køb på din side, men som har vist interesse for produktet. Det kan jeg sagtens se det smarte i, men forstil Jer følgende: Casino annoncering bliver lovligt og Google giver adgang til gambling relaterede annoncer. Jeg har et online casino. Jeg får en ny spiller via AdWords. Spilleren stopper med at spille efter 14 dage. Jeg laver denne annonce: Mette Poulsen Ligemeget hvor hun er på nettet, så ser hun denne annonce, hvis hjemmesiden benytter AdSense. På hendes fødselsdag ser hun denne: Tillykke med fødselsdagen Mette Hvor går grænsen? Min den stopper inden de 2 ovenstående eksempler. |
Jeg har selv i et andet sammenhæng haft ideer og tænkt i de baner..
MEN!!!!
Jeg tror du vil finde ud af den almindelig dansker vil gå i Panik og føle sig overvåget.
Ligemeget hvad side du er på, vil den side kende dit navn og vide at du har fødselsdag og tror hurtigt at folk vil blive skræmt.
Jeg tror at for hr. & fru. Jensen er Grænsen overtrådt.