Det var netop finansiernig af investeringsejendomme jeg havde i tankerne.
Men der er måske ingen vej udenom?
Jaaaeh, min finansielle næse fejlede mig ikke
Jeg synes nok det "lugtede" lidt af det.
Jeg sidder selv i den finansielle verden, og har i gennem tiden finansieret mange erhvervsejendomme. Og det har været en helt klar tendens/forudsætning, at ejerne af de forskellige ejendomsselskaber også kautionerede personligt. Netop fordi de finansielle institutter ikke ville "stå med skægget i postkasen", hvs det hele brændt på.
Praktisk kan man så spørge sig selv om, hvor meget de personlige kautioner har været værd, når vi taler om at nogle af alle falenterne hæfter for både halve og hele milliarder!
Men jeg tror ikke, at du slipper for den personlige kaution.
Det eneste råd jeg egentlig kan give er, at du må overdrage eventuelle aktiver til din kone/kæreste, nogle forældre eller lignende. Så kan eventuelle kreditorer jo ikke komme efter dem, hvis det skulle gå galt ... men det regner man jo natrligvis ikke med det gør
Men det kræver jo naturligvis en vis portion tillid, at overdrage alt, hvad man har af værdi til en anden person. Du skal samtidig lige være opmærksom på, at i forbindelse med konkurs eller lignende, så kan overdragelse af aktiver (f.eks. salg af privatboligen til fruen) omstødes af kurator i op til 2 år tilbage, hvis det vurderes at være for at beskytte aktiver for kreditorerne.
Jeg går med nogenlunde de samme tanker som dig, kan jeg høre, så vi kunne godt sludre lidt mere om det over noget mail eller PM. Jeg har et godt setup, som jeg gerne vil dele, som sikre maksimal likviditet osv.
Du skal være velkommen til at skrive til mig: ravnsbjerg@gmail.com