jeg har en tendens til at finde mystiske folk, nu har jeg fundet en virksomhed der har udlejet håndværker fra os, har skrevet til os at de udlejer 5 murer og de har brugt disse under en uge så vil de ikke betale for i alt ca 160 arebjdstimer.
Da de mener at arbejdet var ikke ok udført og de var på prøve i en uge og derfor skal de ikke betale noget som helst.
Næste mail de skriver at de vil alligevel gerne have at murer fortsætter hos dem. Nu kender jeg heldigvis lidt til rettigheder at selv om man er på prøve skal man stadigvæk betale løn.
Så jeg vil gerne have en jurist eller advokat til at skrive en brev til dem. Nogle vil hjælpe?
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår tvisten, hvorfor jeg prøver at opsummere hvordan jeg tolker tvisten:
Du/I har en virksomhed, som udlejer arbejdskraft - herunder af håndværksmæssig art. Denne arbejdskraft har du/I udlejet til en virksomhed, som nu modstrider at betale for 160 arbejdstimer grundet fejlbehæftet arbejde.
Efter en mailkorrespondance ønsker de nu at lade arbejde fortsætte.
Har jeg opfattet tvisten korrekt?
Har I indgået en skriftlig kontrakt?
Hvad vil du med henvendelsen fra en jurist/advokat? Er det at inddrive det skyldige beløb for de 160 timer?
ja det er rigtigt , dog de vil ikke betale penge for håndværker da de mener at de har ikke arbejdet godt nok, dog i næste mail/sms skriver de at de er alligevel god nok så de kan fortsætte.
Men nu nægter de igen at betale penge dvs vi sernder ikek håndværker til dem.
Ja vi virksomhed skal inddrive penge fra vedkommende.
Fagforening mener at man skal stadigvæk betale for personalet selv om virksomhed mener at personalet har ikke udført et godt nok arbejde. Virksomhed skriver også at de kan ikke betale grundet dårlig økonomi, dvs faktisk det med dårligt udført arbejde frafalder.
Så jeg skal have ne jurist der gide tage mit sag op og forklare til vedkommende der har hyret vores håndværker at han skal desværre betale selv om han mener at arbejdet er ikke godt nok udført.