Hej Heldal! Tak for din "lange tale" :-) Jeg tror at du langt hen af vejen har ret i dine antagelser. Men som du også nævner afhænger det selvfølgelig af hvad min leverance er og hvem mine kunder er. I mit tilfælde drejser det sig om en rengøringsvirksomhed. Og det med at ringe rundt, ved jeg fra mine nuværende kunder, at de bliver kontaktet pr. telefon mindst 5-10 gange pr. uge. Og det hænger dem langt ud af halsen. Alle der ringer til dem, fortæller dem at de er "ih oh åh så gode og meget bedre og billigere end andre". Min oplevelse er, at det gider folk ofte ikke høre på - så farvel. Men da jeg samtidig oplever at mine kunder faktisk finder det som en fordel at jeg ikke er noget "verdensfirma", og det faktisk er mester selv som de har kontakten med, og ikke en eller anden inspektør etc. som de før har oplevet måske ikke har den samme interesse i at løse problemer etc. som mester selv - ja så har jeg faktisk i de sidste 15 år endnu ikke oplevet det som en ulempe at jeg ikke er større end ca. 10-15 ansatte og selv er med i det hele. Samtidig har jeg nemlig tænkt at på den flyer som jeg vil omdele, er der et udsnit af referencer fra mine nuværende kunder, så de kan se, at jeg på trods af min størrelse og "lokale image" altså har flere store og meget seriøse/landskendte firmaer i stalden. Jeg forventer egentlig heller ikke at få et møde i stand. Men bare det at aflevere en brochure samtidig med at de ser giraffen og på de 10 sekunder jeg er der, måske får et ok indtryk af mig. Og det er jo så her at jeg har en erfaring af, at hvis der lidt mundgodt til pigerne ved skranken, så er chancen for at de på bedste vis formidler min flyver videre til rette vedkommende og måske venligt giver mig lidt oplysninger, så der disse chancer større, end hvis jeg gennem telefonen skal igennem denne "mur". :-)
|
Ja ok, det kan jeg godt se! Sådan noget som rengøring vil man nok foretrække noget lokalt!
Jeg antog bare, ud fra dit brugernavn, at det drejede sig omkring noget salg af en form for produkter