Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt design, jeg synes det er mega fedt, men hvad synes du?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 84
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået lavet nyt design på http://obsurvey.com, min webapplikation hvor man gratis kan lave spørgeskemar.

Jeg synes det er mega fedt, men hvad synes du?

Jeg har fået det lavet ved at bestille en pakistaner til at lave første udkast, jeg brugte freelancer.com, det kostede $220 og tog en krig med frem og tilbage. Men da det kom til HTML'en var de ret gode til at lave den.

Så rettede jeg Html'en til og ryddede noget op i CSS'en. Jeg bruger CSS3 i stor stil, så sitet ser bedst ud i IE9, firefox, chrome og safari. Nogenlunde i opera, og ikke så kønt i IE8. Jeg har ikke testet i IE6+7

Så fik jeg min grafikerven http://profusion.dk til at lave helt nye farver, og jeg fandt en baggrund.

Jeg kørte sitet igennem Firefox plugins'ene YSlow og Pagespeed og optimerede sitet udfra deres anbefalinger (Kan varmt anbefales)

Til sidst lavede jeg alt JavaScripten på siden.

Og så, 2-3 måneder senere, er her nu et nyt site. og Det loader 2-3 gange hurtigere end det gamle - testet med http://loads.in/

Hvad synes du?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 07:04

obsurvey:
Så rettede jeg Html'en til og ryddede noget op i CSS'en

Lige en hurtig fra sidelinjen:

Du har stadig et par udfordringer med din html men også med dit CSS .

obsurvey:
Jeg bruger CSS3 i stor stil, så sitet ser bedst ud i IE9, firefox, chrome og safari. Nogenlunde i opera, og ikke så kønt i IE8. Jeg har ikke testet i IE6+7
Jeg vil anbefale dig at skrive det hele så det kan ses ned til IE7 både den og IE8 er brugt af mange. IE9 ville jeg slet ikke tænke på da denne ikke kan installeres på en vista eks. Det er kun IE9 af alle IE versioner der understøtter CSS3!

Du kan evt bruge dette tool til at tjekke IE versioner.

God arbejdslyst ;)

/allan

Vil lige tilføje siden faktisk står ok i IE7 og IE8 ;) det er først når man rammer IE6 det bliver sjovt ;)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 07:18

DesignYOU:

Jeg vil anbefale dig at skrive det hele så det kan ses ned til IE7 både den og IE8 er brugt af mange. IE9 ville jeg slet ikke tænke på da denne ikke kan installeres på en vista eks. Det er kun IE9 af alle IE versioner der understøtter CSS3!

Du kan evt bruge dette tool til at tjekke IE versioner.

Tak for anbefalingen men ærbødigst nej tak. Jeg bruger allerede IETester når jeg har brug for det. Men jeg nægter at lave en masse arbejde for at understøtter gamle browsere. Folk må virklig opgradere deres browser.

Desuden: Google analytics viser at det er 2-3% af de besøgende der bruge IE6+7. De kan rende og hoppe ;-)

Inde i selve applikationen kommer der en popup om at man bør installere Chrome Frame, når man besøger sitet anden gang med IE.

Det eneste sted jeg tester med IE6+7 er i den del hvor man skal svare på et spørgeskema, man skal kunne svare på et spørgeskema, uanset hvilken browser man bruger.

Forresten virker IE9 i Vista, det er XP-brugere der ikke kan få IE9.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 07:24

obsurvey:
Men jeg nægter at lave en masse arbejde for at understøtter gamle browsere.

Gamle browser? IE8 er ikke gammel ;) IE9 mener jeg stadig kun er beta ...

obsurvey:
Folk må virklig opgradere deres browser.

Fint nok du satser på folk der kun sidder på private lokationer men hvad med alle dem som ikke kan bestemme om de vil opgradere, dem der sidder på virksomheder ?

Held og lykke med siden ;)

/allan

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 07:26

obsurvey:
Forresten virker IE9 i Vista, det er XP-brugere der ikke kan få IE9.

Takker du har ret ;)

/allan

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 08:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DesignYOU:
Fint nok du satser på folk der kun sidder på private lokationer men hvad med alle dem som ikke kan bestemme om de vil opgradere, dem der sidder på virksomheder ?

Som sagt viser min statistik at det er 2-3 % af mine besøgende der bruger IE6+7 (inklusiv virksomheder). Det er jeg villig til at give afkald på.

IE 8 virker stadig, den er bare ikke helt så køn.

Det jeg vinder ved metoden er

1. Jeg sparer rigtigt meget tid, for det er meget hurtigere at tweake sitet, når man bare skal rette CSS og ikke sidde og fedte med billeder som baggrunde.
  2. Sitet loader meget hurtigere, for jeg skal ikke bruge billeder og andet hejs til at lave runde hjørner osv.
  3. Det var en kæmpe fordel at min designer kunne rette layoutet og farverne på sitet 100% uden at røre ved andet end CSS-filen

Specielt det med at sitet loader hurtigere forventer jeg at giver flere kunder i butikken. Jeg forventer en større conversion-rate når sitet er hurtigt - det er der lavet empiri på holder.

Du kan også prøve at klikke på de forskellige tabs, og se hvor hurtigt det går. Jeg loader simpelthen alle tabs til at starte med, og skifter mellem dem med javascript.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 08:07

DesignYOU:
IE9 mener jeg stadig kun er beta

IE9, er ikke i beta, den er allerede blevet pushet ud som en opdatering gennem windows update.

Jeg har ca 2% besøgende med IE9 på mit site allerede. (og kun ca 20% af alle mine besøgende bruger IE overhovedet)

Og forresten, tak for dit "held og lykke" ! :-)

MVH

Allan Ebdrup

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

obsurvey:
Jeg sparer rigtigt meget tid, for det er meget hurtigere at tweake sitet, når man bare skal rette CSS og ikke sidde og fedte med billeder som baggrunde.

Vi er helt enige her ;) men det jeg så  siger er at ikke alle dine bruger får den fulde ting at se ;)

I øvrigt var mine råd til dig ikke ment som et angreb men ren og skær gode råd om du vil lytte er jo op til dig ;)

obsurvey:
Specielt det med at sitet loader hurtigere forventer jeg at giver flere kunder i butikken. Jeg forventer en større conversion-rate når sitet er hurtigt - det er der lavet empiri på holder.

Det er nu efter min mening ikke nok ;)

Og igen jeg ønsker dig held og lykke med siden Wink

/allan

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 08:31

DesignYOU:
I øvrigt var mine råd til dig ikke ment som et angreb men ren og sær gode råd om du vil lytte er jo op til dig ;)

Ja undskyld hvis jeg skriver lidt kort for hovedet - det var ikke ment sådan.

Mange tak for din feedback... :-)

MVH

Allan Ebdrup

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:36

obsurvey:
Ja undskyld hvis jeg skriver lidt kort for hovedet - det var ikke ment sådan.

hehe sidder selv og arbejder, så kan man blive godt kort for hovedet, men vil nu alligevel lige kikke hvad du tilbyder på din side Smile

/allan

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)