Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fylder 18 år om tre måneder, men jeg har brug for CVR-nr. nu!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle Aminoer.

Jeg er en ung mand på 17 år, der i de seneste par år har arbejdet meget med iværksætteri, og som herunder også har haft flere spændende projekter i gang. Dette er generelt set gået rigtig godt, og nu vil jeg gerne tage skridtet videre. Jeg går planer om opstart af en webshop, og jeg er efterhånden kommet ret langt i denne proces, hvor jeg også har haft kontakt til flere forskellige potentielle leverandører.

Indtil nu i min lille iværksætterkarriere har jeg endnu ikke haft brug for at få mit eget CVR-nr. i forbindelse med mine projekter - dette skyldes enten, at omsætningen for projektet har været på under 50.000 kr. årligt eller også har jeg haft en partner med på projektet, som var over 18 år, og denne partner har derfor kunnet klare problemstillingen med et CVR-nr.

Ved dette nye projekt er det dog en nødvendig, at jeg selv får et CVR-nr., da jeg gerne vil prøve at starte webshoppen alene. Jeg skal bruge et CVR-nr. i flere forskellige sammenhænge, og dette CVR-nr. er bl.a. et krav fra leverandørerne, og så skal jeg også bruge det, når der skal oprettes en betalingsløsning til webshoppen.

Situationen er den, at jeg fylder 18 år om lidt over tre måneder, og det vil altså sige, at jeg vil kunne oprette min egen virksomhed til den tid. Selvom det måske lyder dumt, så har jeg virkelig bare ikke lyst til at skulle vente tre måneder med at komme i gang med mit projekt - når man står med et nyt projekt, vil man selvfølgelig gerne i gang så hurtigt som overhovedet muligt, og så føles tre måneder altså som rigtig lang tid.

Der er selvfølgelig den mulighed, at jeg opretter en enkeltmandsvirksomhed i en af mine forældres navne, og det er bestemt også en mulighed - men det ville dog være temmelig besværligt, hvis jeg så skulle oprette min egen virksomhed om 3 måneder og så gøre denne virksomhed til ejer af webshoppen. Det ville kræve en ny betalingsløsning igen, hvilket koster penge, og så er det også et værre bøvl med bankkontoer osv. Så denne løsning vil jeg helst undgå.

Hvad kan I anbefale mig at gøre i denne situation? Skal jeg gå efter den førnævnte løsning? Skal jeg oprette et S.M.B.A-selskab? Eller er der en helt tredje løsning, som er endnu bedre?

Jeg håber, at der er nogle, som kan hjælpe mig. Det ville jeg være meget taknemmelig for! Smile

Mvh Alexander

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 21:26

Jeg håber stadigvæk, at der er nogle, som kan hjælpe mig lidt denne problemstilling. Enhver hjælp ville være til stor gavn! Smile

Mvh Alexander

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 22:32

Hej Alexander

Hvis du har muligheden for at fremtrylle 80.000 kr, kunne dine forældre jo stifte et aps, som du så kunne ovetage når du fylder 18. Hvis du overtager selskabet til kurs 100 fra dine forældre mener jeg ikke det har nogen skattekonsekvens for dem. (hvilket du selvfølgelig lige skal tjekke op på)

det var ihvertfald en nem måde at slippe over skiftet om 3 måneder og et skift ville ikke have indflydelse på din webshops betalingsaftaler, hosting m.v., da det jo er selskabet der står for disse, og hverken dine forældre eller dig personligt.

God vind

med venlig hilsen

Søren

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 22:44

Hej!

Fedt med den iver du har for at starte. Jeg kender ikke lige til det juridiske i forhold til hvad du kan gøre for at komme i gang nu. Men hvis det nu viser sig at det ikke kan lade sig gøre at starte før du bliver 18 (uden at det bliver for dyrt eller besværligt) Så er det da bare med at få forberedt sig endnu bedre i mellemtiden. Så vil du have 3 måneder, hvor du med din iver for at komme i gang, vil kunne lægge rigtig mange kraftig i at komme godt ind i dit stof, og være særdeles godt klædt på til at starte om 3 måneder!

Så det jeg egentligt vil sige er, at det ikke nødvendigvis behøver at være negativt! - selvom det selvfølgelig er trælst ikke at kunne komme officielt i gang før om et par måneder!

Med du skal da i hvert fald have alt mulig held og lykke med projektet! Glæder mig til at høre om, hvad du får stablet på benene.

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 23:24

Emil :

Hej!

Fedt med den iver du har for at starte. Jeg kender ikke lige til det juridiske i forhold til hvad du kan gøre for at komme i gang nu. Men hvis det nu viser sig at det ikke kan lade sig gøre at starte før du bliver 18 (uden at det bliver for dyrt eller besværligt) Så er det da bare med at få forberedt sig endnu bedre i mellemtiden. Så vil du have 3 måneder, hvor du med din iver for at komme i gang, vil kunne lægge rigtig mange kraftig i at komme godt ind i dit stof, og være særdeles godt klædt på til at starte om 3 måneder!

Så det jeg egentligt vil sige er, at det ikke nødvendigvis behøver at være negativt! - selvom det selvfølgelig er trælst ikke at kunne komme officielt i gang før om et par måneder!

Med du skal da i hvert fald have alt mulig held og lykke med projektet! Glæder mig til at høre om, hvad du får stablet på benene.

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Hej Søren,

Først og fremmest mange tak for svaret!

Du har helt ret i, at oprettelse af et ApS ville en rigtig god løsning, og det er nok også den klart mest optimale løsning. Problemet er dog, at jeg ikke lige står med 80.000 kr. på hånden, og jeg vil desværre ikke kunne fremtrylle disse..

Det er helt sikkert min plan at få et ApS selskab på et tidspunkt, men på nuværende tidspunkt er det dog ikke en mulighed for mig.

Mvh Alexander

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 23:31

Emil :

Hej!

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Hej Emil,

Du skal også have mange tak for dit svar!

Det er et rigtig godt råd, som du kommer med der, og det er helt sikkert brugbart. Du har helt ret i, at hvis det skulle vise sig at være umuligt for mig at komme i gang med mit projekt, inden jeg fylder 18 år, så gælder det i den grad om at anvende ventetiden produktivt og få udviklet på mit projekt i mellemtiden. På den måde vil jeg være helt klar til start.

Endnu en gang tak for jeres hjælp. Alle andre er selvfølgelig stadigvæk velkomne til at byde ind med tips og råd Smile

Mvh Alexander

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 23:34

Kan du ikke oprette det i dine forældres navn hvis det død og pine er livsnødvendigt? 

Hvis det ikke er et her&nu krævende produkt, så kunne du måske med fordel oprette webshoppen, gøre den super lækker og begynde med linkbuilding, tekstskrivning og lignende. Det selvfølgelig irriterende ikke at kunne komme igang, men alternativet er at ansøge nu og ikke få det inden du fylder 18 men have brugt en masse tid unødvendigt alligevel. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 09:02

Søren:

Hvis du har muligheden for at fremtrylle 80.000 kr, kunne dine forældre jo stifte et aps, som du så kunne ovetage når du fylder 18. Hvis du overtager selskabet til kurs 100 fra dine forældre mener jeg ikke det har nogen skattekonsekvens for dem. (hvilket du selvfølgelig lige skal tjekke op på)

Faktisk kan man lade sine forældre om at stifte et APS, og overtage anparterne samme dag (selvom man ikke er 18 år). Det skæve er at man som umyndig ikke må stifte et selskab, men godt må eje et selskab.

Faktisk denne konstruktion jeg har benyttet mig af. Det er 100% lovligt.

Godt råd til Alexander:

Vent nu 3 måneder! 3 måneder er ingen ting i forhold til de mange måneder (!) jeg har ventet på at få et CVR nummer. Måneder hvor jeg har ventet på Statsforvaltningen for at få forskellige tilladelser. Som 17-årig er det juridisk set altså meget svært at få en forretning til at køre...

Det du kan prøve, og som jeg ved nogle har haft succes med, er at blive ved med at sende ansøgninger afsted til E&S. Lige pludselig lægger de ikke mærke til fødselsdatoen, og får du et CVR nummer tilsendt.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 23:10

Martin :

Kan du ikke oprette det i dine forældres navn hvis det død og pine er livsnødvendigt? 

Hvis det ikke er et her&nu krævende produkt, så kunne du måske med fordel oprette webshoppen, gøre den super lækker og begynde med linkbuilding, tekstskrivning og lignende. Det selvfølgelig irriterende ikke at kunne komme igang, men alternativet er at ansøge nu og ikke få det inden du fylder 18 men have brugt en masse tid unødvendigt alligevel. 

Hej Martin,

Tak for dit svar!

Det er ikke et her&nu produkt, så det kunne selvfølgelig være en mulighed bare gøre webshoppen klar til, at jeg bliver 18 år. Det lyder meget fornuftigt, og det vil jeg da bestemt overveje.

Mvh Alexander

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 23:15

Martin van de Belt:

Søren:

Faktisk kan man lade sine forældre om at stifte et APS, og overtage anparterne samme dag (selvom man ikke er 18 år). Det skæve er at man som umyndig ikke må stifte et selskab, men godt må eje et selskab.

Faktisk denne konstruktion jeg har benyttet mig af. Det er 100% lovligt.

Godt råd til Alexander:

Vent nu 3 måneder! 3 måneder er ingen ting i forhold til de mange måneder (!) jeg har ventet på at få et CVR nummer. Måneder hvor jeg har ventet på Statsforvaltningen for at få forskellige tilladelser. Som 17-årig er det juridisk set altså meget svært at få en forretning til at køre...

Det du kan prøve, og som jeg ved nogle har haft succes med, er at blive ved med at sende ansøgninger afsted til E&S. Lige pludselig lægger de ikke mærke til fødselsdatoen, og får du et CVR nummer tilsendt.

Hej Martin,

Også mange tak til dig for dit svar!

Nej, det har du selvfølgelig ret i, og jeg kan også ret se, at 3 måneder ikke er særlig meget. Den tid går jo trods alt hurtigt, og der er jo også mange andre ting, som kan forbedres, inden jeg får et CVR-nr. Så ja - det ender nok også med, at jeg vælger at vente.

Det kan dog godt være, at jeg vil prøve at sende en ansøgning afsted, selvom jeg lige nu kun er 17 år, som du også siger det. Det kunne jo være, at de overså fødselsdatoen, og det er vel et forsøg værd Smile

Mvh Alexander

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)