Kære alle Aminoer. Jeg er en ung mand på 17 år, der i de seneste par år har arbejdet meget med iværksætteri, og som herunder også har haft flere spændende projekter i gang. Dette er generelt set gået rigtig godt, og nu vil jeg gerne tage skridtet videre. Jeg går planer om opstart af en webshop, og jeg er efterhånden kommet ret langt i denne proces, hvor jeg også har haft kontakt til flere forskellige potentielle leverandører. Indtil nu i min lille iværksætterkarriere har jeg endnu ikke haft brug for at få mit eget CVR-nr. i forbindelse med mine projekter - dette skyldes enten, at omsætningen for projektet har været på under 50.000 kr. årligt eller også har jeg haft en partner med på projektet, som var over 18 år, og denne partner har derfor kunnet klare problemstillingen med et CVR-nr. Ved dette nye projekt er det dog en nødvendig, at jeg selv får et CVR-nr., da jeg gerne vil prøve at starte webshoppen alene. Jeg skal bruge et CVR-nr. i flere forskellige sammenhænge, og dette CVR-nr. er bl.a. et krav fra leverandørerne, og så skal jeg også bruge det, når der skal oprettes en betalingsløsning til webshoppen. Situationen er den, at jeg fylder 18 år om lidt over tre måneder, og det vil altså sige, at jeg vil kunne oprette min egen virksomhed til den tid. Selvom det måske lyder dumt, så har jeg virkelig bare ikke lyst til at skulle vente tre måneder med at komme i gang med mit projekt - når man står med et nyt projekt, vil man selvfølgelig gerne i gang så hurtigt som overhovedet muligt, og så føles tre måneder altså som rigtig lang tid. Der er selvfølgelig den mulighed, at jeg opretter en enkeltmandsvirksomhed i en af mine forældres navne, og det er bestemt også en mulighed - men det ville dog være temmelig besværligt, hvis jeg så skulle oprette min egen virksomhed om 3 måneder og så gøre denne virksomhed til ejer af webshoppen. Det ville kræve en ny betalingsløsning igen, hvilket koster penge, og så er det også et værre bøvl med bankkontoer osv. Så denne løsning vil jeg helst undgå. Hvad kan I anbefale mig at gøre i denne situation? Skal jeg gå efter den førnævnte løsning? Skal jeg oprette et S.M.B.A-selskab? Eller er der en helt tredje løsning, som er endnu bedre? Jeg håber, at der er nogle, som kan hjælpe mig. Det ville jeg være meget taknemmelig for! Mvh Alexander |
Jeg håber stadigvæk, at der er nogle, som kan hjælpe mig lidt denne problemstilling. Enhver hjælp ville være til stor gavn!
Mvh Alexander