Er det nu også helt lovligt af den tideligere ejer af vores hus uden at spørge os har han fundet et billede af vores hus og sat det i avisen til at reklamere for hans arbejde.
Jeg har ikke noget udpræget ønske om at reklamere for hans firma og da slet ikke nå¨r han ikke engang har spurgt om det vil være ok.
Så kan jeg forhindre ham i at bruge vores hus for han kan jo bare tage et andet hus og sætte i avisen findes der noget i lovgivningen?
hvis det er korrekt at det er ham der har bygget huset og ham der har taget billedet så tror jeg han har en god sag. Han har jo rettighederne til billedet.
Der er jo ikke billeder af dig og din familie på dem så din sfære kan siges at blive hængt op på eet eller andet.
Der er jo ikke billeder af dig og din familie på dem så din sfære kan siges at blive hængt op på eet eller andet.
Uden at kende nærmere til jura på området, så synes jeg det giver god mening. Særligt hvis billedet er taget før trådstarter er flyttet ind (altså dengang vedkommende har lavet huset færdigt).
Jeg synes bare at det jo er mit hus han bruger til reklame for HANS firma uden at spørge mig om lov for jeg synes da at billeder af andre folks ejendom bør behandles med den fornødne respekt uanset ejerforhold på klick tidspunktet....
Jeg er helt sikker på at han har lov til at bruge billedet som reference, det er helt normal praksis på den måde at vise sine projekter frem, derudover har han jo sikkert fået lov til det af ham der ejede huset på daværende tidspunkt.
Hvis nu han har bygget 100 forskellige huse som han bruger som reference, skal han så ringe rundt til dem alle engang om måneden for at sikre sig at han stadig har tilladelsen?
Noget helt andet ... hvis det går dig så meget på, så vil jeg da anbefale dig at ringe og snakke med ham. Høre om ikke du kan overtale ham til at bruge et andet billede næste gang fordi du føler at du bliver udstillet.
Måske lytter han, måske gør han ikke, men jeg er ret sikker på det er dit bedste bud på at opnå et brugbart resultat :-)