Jeg skal til at starte en virksomhed op med en kammerat, jeg er 17 og han er 19 år. Hvilke muligheder har vi udover at lave det som en enkeltmands virksomhed og så jeg står som ansat?
Hvilke mulighedheder har jeg i SMBA, ApS, I/S eller lign.
Jeg vil tro at grunden til at du ikke har fået svar på dit indlæg endnu, er fordi at stort set det samme spørgsmål som du stiller er allerede blevet postet 50 gange i år...
Når du og din makker har brugt lidt tid på at sætte jer ind i de forskellige selskabsformer, og har lavet en businessplan der skal føre jeres ide ud i livet, og I så har nogle mere konkrete spørgsmål, så er jeg ganske sikker på at der er mange Aminoer der står klar til at hjælpe jer, og du behøver ikke at "bump" dine indlæg for at få en reaktion.
Jeg ser nu - i modsætning til Allan - nu intet problem med jeres spørgsmål. Umiddelbart ville jeg anbefale, hvis der ikke er længe til du fylder 18, at i venter og sammen starter et I/Sselskab. Dog skal i være klar over med den her selskabsform, at i hæfter personligt, for evt. forpligtelser til leverandører o.l. (Dvs. i tilfælde af en "konkurs", at i skal betale personligt for en evt. gæld) Fordelen er dog, at det er relativt ukompliceret at starte virksomheden og heller ikke kræver startkapital.
Mht. til dit eget forslag med, at din kammerat starter firmaet og du så bliver ansat, er både kompliceret mht lønadministration o.l. og, at du rent juridisk er sat udenfor indflydelse iforhold til din kammerat. Mit råd er, at du venter til du er fyldt 18.
(Der er sikkert en lang rækker smartere måder end det jeg har nævnt, men jeg er ny på amino.dk og er først fornylig begyndt, at sætte mig ind i iværksætter miljøet)