Jeg har et lille bi erhverv ved siden af mit 37 timers job og mangler en regnskabsprogram der kan arbejde sammen med Mac. Jeg har ca. 150-200 bilag ialt årligt og har indtil nu brugt en ganske almindelig kassekladde i excel. Men synes dette er ved at være lidt tidskrævende med moms osv. så ønsker et system der selvgfølgelig kan føres kassekladde på og så laves moms afregning, derudover ville det være fedt hvis jeg kunne gøre så meget klar til revisor, evt. overføre data eller give dem adgang til systemet online, så de kan lave det færdigt til årsregnskab.
Derudover søger jeg lidt hjælp til at finde en revisor der kan hjælpe med de sidste ting på årsregnskabet
Hvis du har en Windows licens liggende du ikke bruger kan du evt. installere windows i en Virtual Box (www.virtualbox.org) - det er et gratis alternativ til f.eks. VMWare Fusion og det fungerer helt fantastisk.
Inden i den kan du så køre alle de forskellige der nu findes til Windows. Vi bruger SummaSummarum som er rigtig let at gå til og kan erhverves ganske billigt.
Jeg tilbyder en komplet skabelon i Excel, med komplet moms regnskab som gør det simpelt for revisoren. Den fungere som sagt godt på MAC fordi det er Excel.
Du er velkommen til at skrive, hvis du er interesseret!
Jeg har tidlige anvendt begge de anbefalede programmer, og vil sige at economic er mere brugervenligt, samt har den stor fordel at det kører online, hvilket gør mange ting nemmere.
Evt kig på C5 online også, et rigtigt godt alternativ der har flere funktioner, og som er bygget på samme platform som et af de mest brugte systemer herhjemme. Ved at BDO er stærke på denne løsning, og KPMG er på economic.
Nu har jeg ikke lige undersøgt hvor du er fra, men en butik af din størrelse ville jeg anbefale det lokale BDO kontor. De har størrelsen og erfaringen til at rådgive en lille ung virksomhed.