Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate projekt og YouTube

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Affiliate eksperter!

Jeg har længe haft i tankerne at bruge YouTube til at promovere mit internationale musikanmelder-website.

Men så kom jeg pludselig til at tænke på, om man også kan tjene penge på Affialite direkte igennem YouTube? Lad os sige, at jeg har uploadet en video: kan man så indsætte et link med kode direkte til iTunes? Og er det overhovedet tilladt på YouTube?

Tak for al feedback!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 14:43

Der er da nogle der tjener på youtube, men det er gennem adsense reklamer. Men ikke 100 % sikker på om man må hos andre affiliate netværk.

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 10:03

Testbloggen.dk/Kasper:

Der er da nogle der tjener på youtube, men det er gennem adsense reklamer. Men ikke 100 % sikker på om man må hos andre affiliate netværk.

Ja, det er desværre bare ikke Adsense, jeg er så interesseret i - det skal være Affiliate med musikkøb for øje ligesom på mit kommende website.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 10:09

Jeg har gjort det flere gange, hvor der ikke er sket noget.

Men rent "juridisk" ved jeg ikke om det er i orden. :-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 10:15

Tobias Hyldeborg:

Jeg har gjort det flere gange, hvor der ikke er sket noget.

Men rent "juridisk" ved jeg ikke om det er i orden. :-)

Spændende. Åbner man så bare en konto, hvor de besøgende kan finde alle ens opladede videoer, eller?

Må man spørge hvilke type indlæg, du har oploadet, Tobias - og om du fik noget ud af det? :-)

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Skrevet kl. 08:40

Har du ikke en bruger på YouTube?

Du får din egen kanal, hvor brugere kan se alle dine videoer

Det er typisk nogle anmeldelser af produkter, hvor jeg har smidt et affiliate link ind, hvor jeg ligeså smider videoen og linket på min blog. :-)

Jeg har ikke rigtigt fået så meget ud af det, men det er også noget tid siden. Måske lidt anderledes hvis du smider et affiliate link til iTunes, da det ikke koster så meget. :-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 09:08

Hej,

ja, vi i Danmark kan jo ikke køre Ad-Sense på YouTube og tjene penge den vej igennem. Det er der kun 20 lande der kan. 

En af mine venner har 5 millioner visninger på YouTube og de har et link til deres hjemmeside i beskrivelsen under hver video. Der får de utroligt mange visninger fra. 

Hvis du ikke vil have dem ind på din hjemmeside først men direkte til f.eks. iTunes kan du jo indsætte et link til din hjemmeside med en redirect til iTunes. Så burde det være lovligt.

Tror ikke det er lovligt at sætte links direkte til iTunes via et affiliatenetværk da Google er interesseret i at tjene på Ad-Sense på YouTube.

Lige mine bud.

Madsen

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 09:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej TT Tekstforfatter

Jeg har før prøvet at uploade musikvideoer i god kvalitet, hvor jeg smed et affiliate link ind til iTunes. 2 timer efter, fik jeg en personlig besked fra pladeselskabet, som truede mig med advokater, og andet ubehageligt. 

Personen bag pladeselskabet forstod bare ikke at jeg faktisk prøve at markedsføre deres sange, og kunne "nå" ud til andre personer end dem der abonnere på deres kanal, og faktisk tjene penge til dem. Beskeden var så voldsom, at jeg ikke vil begynde at forklare om affiliate og blot måtte lukke det hele ned. 

DBH 

Jonas

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Skrevet kl. 09:09

Jonas Donbæk:

Hej TT Tekstforfatter! 

Jeg har før prøvet at uploade musikvideoer i god kvalitet, hvor jeg smed et affiliate link ind til iTunes. 2 timer efter, fik jeg en personlig besked fra pladeselskabet, som truede mig med advokater, og andet utøj. 

Personen abg pladeselskabet forstod bare ikke at jeg faktisk prøve at markedsføre deres sange, og kunne "nå" ud til andre personer end dem der er på deres kanal, og faktisk tjene penge til dem. Beskeden var så voldsom, at jeg ikke vil begynde at forklare om affiliate og blot måtte lukke det hele ned. 

DBH 

Jonas

Kan du uddybe hvad videoen omhandlende?

Var det bare en video med tekst, og sangen, for så kan jeg på en måde godt forstå dem, selvom det lyder meget aggressivt det dér. :-D

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 09:12

Det var bare samme musikvideo som den pladeselskabet havde uploadet. Det er jo slet ikke unormalt at videoer ligger mange gange på Youtube, og er uploaded flere gange. 

Jeg gjorde det jo for at tjene penge selv, OG at jeg samtidig ikke vil snyde nogle parter. :) 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)