Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling og søsætning af ide

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har fået en ide til et produkt som kan bruges indenfor accounting.

Primært revisionsvirksomheder - men alle typer virksomheder kan med fordel bruge det.

Hvis det kan udvikles vil det for mange være en revolution. Helt ærligt.

Problemet er at jeg har kun ideen - men intet knowhow til udvikling af ideen -

* hvad er første skridt

* hvilke instanser skal involveres

*økonomi

Selve hardwaren findes idag men skal sættes sammen på en anden måde - og med tilhørende software som burde være nemt at udvikle (videreudvikle).

Er der nogen som har et godt råd - når man selv synes man har en god ide? En ide som både vil være en potentiel high-earner både for mig og andre...

Pft.

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 12:38

Hey,

Find nogle i den branche du vil sælge, ring op og spørg om de kan undvære 2 min til at besvare 2-3 korte spørgsmål.

Du skal ik prøve at sælge dem noget, men spørg dem til råds, 3 ud af 5 plejer at komme med noget positiv feedback...

Det vil være mit 1ste skridt eller det andet ik, jeg vil nok lige bikse ideen sammem så den er elevator klar:)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:13

Hej Revisoren,

Skønt at læse at der er ild i dig og din idé!
Det smitter :o)

Mit svar er: 
Fortsæt med at skrive! Lige med det samme.
Start med alle de ting, du ikke kunne skrive ovenfor i dit amino-indlæg, fordi andre ikke må stjæle idéen, og fortsæt ud af de tangenter din "brainstorm" fører dig.
Det er jo ikke hver dag man har visionen om noget revolutionært friskfanget i tankerne, så sørg for at få det hele med, og gerne lidt til.
Skriv noterne til dig selv. Det er fint nok at du er den eneste i verden der kan forstå noterne i første omgang. Hellere produktiv end grundig i denne fase. Så længe du selv kan forstå det, har du altid mulighed for at skrive videre senere hen, så andre også kan.

Tag en blok med på job/toilettet/til frisøren osv. Hav en blok eller et hæfte der er reserveret kun til dine tanker og skitser om produktet/konceptet.
Det er vigtigt at du får alle de snedige detaljer på skrift til senere brug.
Sådan kan du bedre "dele dine geniale tanker med dig selv" senere i forløbet. Det er nu hvor du brænder for den nye idé at alle "guldkornene" skal samles op, så du har dem klar til en god forretningsplan senere i forløbet.

ALT er tilladt at skrive. Lad være med at slette noget, eller tænke for meget over formuleringer eller om kuglepennen har samme farve som igår. Det er ligegyldigt med forfængeligheden (lige nu). Få det hele med. Også de urealistiske ting. Dem kan man altid omskrive til realistiske ting senere, eller slette. Tegn skitser hvis det er et fysisk produkt såsom en maskine eller lign.

Når der ikke er mere at skrive om, skal du finde hjælp. Start med at dele det med en du stoler på, med det formål at få øvelse i at forklare din idé til andre.
Måske en nær ven, kollega eller et familiemedlem. Hvis du skal bruge professionel hjælp til den del, så skriv igen. Der må være folk herinde der kan og vil hjælpe dig med revolutionen ;o)

Find ud af hvor langt og/eller hvor længe, du ønsker at være en del af udviklingsprocessen. Hvis du er ligeglad med indflydelse, kan du jo nøjes med at sælge idéen. Er idéen så god som du tror, så vil det være muligt at forhandle sig frem til royalties pr. solgt enhed eller lign.

Hvis du vil være med i produktudviklingen hele vejen, eller langt hen ad vejen, skal du finde en produktudvikler der har (nogle af) de kompetencer du mangler. Her kan sagtens være tale om en du kunne tænke dig skulle være medejer eller lign. Du kan også blot betale dig fra det som en serviceydelse. Det er dog temmelig dyrt, så i det tilfælde skal du have nogle penge at proppe i processen først, hvilket betyder at en fantastisk forretningsplan skal laves først, medmindre du allerede har penge i lommen til det.

Resten af processen, og forskellige fremgangsmåder, er vist beskrevet andre steder her på Amino, så vidt jeg er orienteret.

Viva la RevisorRevolution! ;o)

Som altid, i bedste mening,

/Maria

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 09:52

Hej Revbisoren,

Jeg kan kun give Maria ret - skriv alt ned.

Den mere strømlignede måde at gøre det på er at lave en forretningsplan. Jeg stod i samme situation som dig for 3 år siden. Her tog jeg udgangspunkt i skabelonen fra www.startvaekst.dk: Forretningsplan-skabelon

Det kostede mange frustrationer og mere end et halvt år at udfylde den. Hold k... hvor var der mange åndsvage ting, der skulle tages stilling til - og mange undersøgelser, der skulle laves.  Frustrationer eller ej - Processen afdækkede en masse ting, som har været super vigtige efterfølgende. 

Den strømlignede form med forretningsplan passede godt til min måde at arbejde på. Om den passer til dig ved jeg ikke -  men den passer godt til SKAT's og bankernes firkantede måde at tænke påSmile

Det vigtigste er processen. Selve forretningsplanen har jeg egentlig kun brugt til at vise overfor SKAT at jeg har tænkt over tingene og er seriøs. I dag er jeg milevidt fra den, og den er aldrig blevet opdateret.

Husk at poste regelmæssigt på Amino. En stor del af Aminos brugere er sandsynligvis potentielle kunder for dig.

Rigtig meget held og lykke med projektet.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)