Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der noget galt i købsprocessen her?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminos.

Jeg syntes der går lidt for mange kunder tabt i købsprocessen på min maling side www.maler-maling.dk

Vil du være så venlig og tjekke kurven igennem, og se om du kan se nogle ting, jeg burde ændre, for at give kunderne mere troværdighed, sikkerhed eller hva der nu skal til :-)

Bare kom med det råt for usødet Yes

Mvh

Michael Haahr

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 20:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael,

Hvor i processen taber du dem ?

Det første jeg vil foreslå er at lave din "Til Kassen"-call to action som en stor knap (i stil med læg i kurv).

Det gør det meget nemmere at fortsætte til check-out.

Det næste er at når jeg når til kreditkort-info, så er knappen jeg tror jeg skal trykke på grå - uden tekst. Dvs. der er ingen call to action i det skærmbillede.

EDIT:Knappen fik farve og tekst da jeg indtastede et validt kortnummer.

(se nedenstående screenshot)

Du skal nok også kigge på din søgefunktion.

Jeg får ingen hits hvis jeg søger på loftmaling glans 5. Søger jeg på loftmaling kommer der een loftmaling, og en håndfuld andre der ikke umiddelbart har noget med loftmaling at gøre, sammen med radiatorpensler og en masse andet.

Du skal måske også have den alternative stavemåde "loftsmaling"

Søger jeg på malertape - så får jeg 2 hits med UV-tape og ikke den jeg forventer at finde som du kalder "afdækningstape" - hvilket sansynligvis er fagligt korrekt - Men det er en anden version af historien med VVS-butikkens "armaturer", hvor kunderne søger efter blandingsbatterier.

Søger jeg på tape, så får jeg en "flyttepakke" - hvilket er fint nok, men så kommer der pensler og malerruller før jeg kommer til tapen nede midt i et sted.

Det var det jeg lige fandt i første hug. Håber du kan bruge det til noget :o)

mvh

Jan

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 21:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som det allerede er nævnt, så kunne det være interessant nok, at vide hvor du oplever det største frafald... Den nævnte feature med at knappen først bliver grøn når det ønskede oplysninger er indtastet er meget "sød", - men jeg tror det kan skræmme nogen væk, fordi de ikke kan se hvad der sker/skal ske når de har indtaster oplysninger... "forudsigelighed er en dyd"...! - Og tingene skal helst være som de er alle andre steder.. - tænk over det..

Noget andet er, - at jeg tror du har en udfordring allerede i indkøbskurven.. Den er sgu lidt fesen din lille "gå til kassen"-sag, - få knaldet en ordentlig knap ind som ikke er til at udgå at ramme, - og jeg kan se hvor sidder..;-) - Og så tror jeg måske det snyder nogen at der ikke er et link i toppen v/ "Indkøbskurv" - få lavet et link til kurven i den også, -også en knap i bunden.. MOn ikke du så vil opleve nogen forbedring ihvertfald..

Håber du kan bruge det..;-)

Vh/ Ulrik

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 22:41

Hej.

Tak for Jeres indslag og forslag Yes Det var lige hvad jeg havde brug for! Smile

5 stjerner til Jer begge Star Star Star Star Star

Jeg taber en del af kunderne allerede når de skal skrive navn og adresse.

Jeg har EAN nummer på til de offentlige, og kan se nogle stykker går derind, men om jeg mister dem eller de finder tilbage ved jeg ikke. Måske jeg skulle fjerne EAN nummer igen!?

Er der for meget i siderne til at forstyrre under indtastningerne?

Jeg vil helt sikkert prøve de ting af I har skrevet!

Mvh

Michael Haahr

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:18

Michael Haahr:
Jeg har EAN nummer på til de offentlige, og kan se nogle stykker går derind, men om jeg mister dem eller de finder tilbage ved jeg ikke. Måske jeg skulle fjerne EAN nummer igen!?

Ja netop

nogle private kunder kan forledes til at tro at hvis de ikke har et eannummer kan de ikke handle.

så flyt ean-nr ned i en kommentar-boks

eller undlad den helt, og bare sæt et kommentarfelt, så skal det off. nok smide ean ind der - de er jo vant til at opgive det.

Og så en anden ting, efter at have lagt min maling i kurven, kan du have en popup med gå til kassen, eller fortsæt med handle.

jeg havde problemer med at finde kurven, så jeg kunne tjekke ud

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 00:26

Michael Haahr:

Jeg tror den er farlig for dig at fjerne.. Når du har den fremstår du som en prof. leverandør til det offentlige - de er ved at brække sig over, alle de små erhversdrivende som ikke kan finde ud af det med ean-numre.. Men lav et notat nedenunder den, - eller lav en "default-tekst" i feltet, hvor du skriver "Kun til offentlige kunder" eller lign. Prøv de andre ting først og se om det ikke giver den forbedring du håber på. Problemet med at ændre for meget på en gang er jo også, a man ikke ved, hvilken ændring der gjorde den "store" forskel..:)

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 00:45

Ulrik - mensbasic.dk:
Jeg tror den er farlig for dig at fjerne.. Når du har den fremstår du som en prof. leverandør til det offentlige - de er ved at brække sig over, alle de små erhversdrivende som ikke kan finde ud af det med ean-numre.. Men lav et notat nedenunder den, - eller lav en "default-tekst" i feltet, hvor du skriver "Kun til offentlige kunder" eller lign. Prøv de andre ting først og se om det ikke giver den forbedring du håber på. Problemet med at ændre for meget på en gang er jo også, a man ikke ved, hvilken ændring der gjorde den "store" forskel..:)

Ja jeg har også lige tilføjet bag teksten, "til det offentlige" Så må vi se om det virker. Ellers ryger den helt ud.

Jeg har også bedt min webmaster lave en kommentarboks. For jeg tror mange er i tvivl om hvilken dag de får malingen leveret, eller også ønsker de måske en bestemt dag.
Normalt kommer deres maling jo bare dagen efter, men hvis kunden er i tvivl, har de det måske bedre med, at kunne skrive en dag, for levering.

Jeg har også lige tilføjet i kurven, at varerne bliver leveret indenfor 1-2 hverdage. det stod faktisk ingen steder før Surprise Havde jeg ikke lige tænkt over Tongue Tied

Tak for tippet Yes

Mvh

Michael Haahr

Fra Nærum
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 00:47

Helt enig. Skriv at EAN-nummeret kun at noget offentlige kunder skal bruge.

Personligt er jeg heller ikke meget over alle de facebook-fremvisninger. For min skyld kunne man nøjes med at have det under "Om Os", og i hvert fald fjerne det fra forside og betalingssiden. På forsiden kunne man så give "kundevurderingerne" dobbelt så meget bredde. Derudover kan man passende gøre korttyperne mere synlige øverst i højre hjørne, og så fremstår dit logo helt grumset i dens højre side - det virker Paint-agtigt og meget lidt professionelt.

Det er bare et par fif, men som det står ovenover, så pas på med for mange ændringer på én gang.

Det er egentlig meget enkelt.

Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 00:49

J. Deleuran:

Og så en anden ting, efter at have lagt min maling i kurven, kan du have en popup med gå til kassen, eller fortsæt med handle.

jeg havde problemer med at finde kurven, så jeg kunne tjekke ud

Ja det tror jeg faktisk også vil være en rigtig god idé Yes Det vil jeg høre min webmaster om, det kan lade sig gøre.

Jeg håber på at få en stor grøn knap monteret oppe ved kurven, så den bliver lidt mere synlig, men dit forslag er helt sikkert bedre! Big Smile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)