Nå da da - tråden udvikler sig. Ja jeg håber da mine börn og börnebörn har forbrudt sig mod gäldende regler, men nu var det faktisk ikke det det handlede om. Det handlede om at ödelägge andre menneskers värdier i det her tilfälde en bil. Det kaldes härvärk. Det er i den grad at nedvurdere börns (og voksnes) fornuft og intelligens, hvis man tror det er umuligt at läre at kende forskel på härvärk og drengestreger. Visse ting og begreber, kan ikke gradböjes, så enkelt er det faktisk. B. H. Sören
|
Henrik Nielsen:Hvad pokker får nogle til at gøre det? hvad fik han egentligt ud af det?
Hej Henrik
Det er et af de rigtige store spørgsmål, var der et universalt svar på det, så sad der nok en millionær her.
Men uanset hvad, så er det desværre en af de konsekvenser der er ved vores velfærdssamfund. Hvor man forventer at skulle blive underholdt 24/7.
Nu har jeg selv oplevet hærværk, stjålne biler, herunder også en afbrændt....som jeg skulle betale for at få afhentet, og destrueret, da jeg lige akkurat nåede at afmelde lortet.
Så jeg kender udemærket den frustation der er ved det. Og de ting man tænker på bagefter. Men sådan er det desværre for os fattige mennesker i DK, at vi skal leve under de forhold.
Om det er forældres ansvar eller om det er manglende opdragelse, er et stort spørgsmål, for jeg har ikke selv været guds bedste barn. Og det har absolut ikke været mine forældres skyld. For selvom jeg voksede op fattig, så gav mine forældre mig en rigtig god opdragelse som jeg bare ikke gad at lytte til. Men idag, når jeg ser tilbage, så kan jeg da godt se at de har gjort et godt stykke arbejde, selvom råmaterialet ikke var optimalt.
Men det berettiger så absolut ikke til hærværk. Så jeg føler med dig.
/Kenneth