I min verden er go' service det ekstra du ikke havde regnet med, kan være ret simpelt. Kan være... Lidt slik sammen med varen(webshop) Gratis kaffe(datail) Julehilsen(ligger selv regning i kuvert med en hilsen og lidt slik) mm. Og selvfølgelig faglig dygtig personale... |
Jeg vil gerne prøve at opsummere lidt på det i indtil videre har kommenteret...
Tydelig reklamationspolitik - være sig garanti - reklamationsmuligheder osv. er vigtigt
Gælder dette så for alle brancher, eller er der visse hvor det er vigtigere at det fremgår end andre?
Fagligt dygtigt personale - er det både som sælgere, rådgivere og de menneskelige egenskaber der tænkes på her?
Det lille ekstra - kaffe til kunden, en lille gave som tak for et godt år, muligheder for opfølgning på kundens køb, flere forskellige kundemuligheder, nyhedsbreve, blogforum osv.?
Opmærksomme sælgere, rådgivere, konsulenter, ekspedienter...kært barn mange navne, som virker oplagte og friske, uden at være påtrængende...
Længere retur ret, kædes lidt sammen med den reklamationspolitik man vælger at have, da man der også kan vise hvor lang tids retur ret man har.
Nu er meget af dette set fra kundens synspunkt, hvilket min oprindelige blog ikke handlede så meget om, men jeg kunne i nær fremtid, godt finde på at skrive en blog om hvad der kan være med til at gøre en forretning til noget som kunden vender tilbage til og gør det lettere for dig at være indehaver af butikken, dette fornemmer jeg er mange af de ting jeg har ridset op.
Min oprindelige blog omhandlede mere medarbejderens måde at agere på og hvad der kan komme til at virke som god service overfor kunden.
Jeg vil gerne have endnu flere svar på det først stillede spørgsmål, da jeg mener at der findes butikker, hvor service ikke er eksisterende, hvor servicen findes i mindre grad, hvor servicen mangler det sidste skub for at blive god og selvfølgelig er der også butikkerne hvor det bare spiller...
Tak for svarerne indtil videre
Carsten